عصر خودرو

شرکت لیزینگ اماراتی برای اجاره هواپیما به ایران آماده می‌شود

عصر بازار- شرکت هوافضای دوبی (DAE) که بزرگترین شرکت لیزینگ هواپیمایی خاورمیانه است با پیش بینی تقاضای قابل توجه از سوی ایران قصد دارد ۳۰ تا ۳۵ هواپیما را به مجموعه خود اضافه کند.

شرکت لیزینگ اماراتی برای اجاره هواپیما به ایران آماده می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ایران از سالها تحریم که مانع خرید قانونی هواپیماهای مسافربری شده بود خارج شده است و ماه گذشته با شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس برای خرید حداکثر 158 فروند هواپیما به توافق رسید اما تحویل دادن این هواپیماها چند سالی طول خواهد کشید.

    فیروز تاراپور مدیرعامل DAE در مصاحبه ای با رویترز اظهار کرد: شرکتهای هواپیمایی ایران در فاصله انتظار برای دریافت هواپیماهای اروپایی، به دنبال اجاره هواپیما خواهند بود. ما امیدواریم 30 تا 35 هواپیما در مدلهای مختلف بدنه باریک و پهن و هواپیمای توربوپراپ خریداری کنیم.

    بر اساس این گزارش، شرکتهای هواپیمایی پیش از تحویل گرفتن هواپیماهای خریداری شده به دنبال تامین مالی از سوی بانکها یا شرکتهای لیزینگ برای پرداخت پول خریدشان هستند. فروش و سپس اجاره مجدد هواپیما یک شیوه مرسوم برای شرکتهای هواپیمایی است.

    مدیرعامل DAE عنوان کرد این شرکت در کوتاه مدت و بلندمدت فرصتهایی برای خود می‌بیند زیرا شرکتهای لیزینگ تجهیزات آماده دارند و از سوی دیگری زمانی که شرکتهای هواپیمایی هواپیمای جدید را دریافت می‌کنند، به فاینانس یا لیزینگ نیاز دارند.

    شرکت DAE تعداد 37 فروند ATR 72-600s بعلاوه 20 فروند دیگر گزینه دارد و مدل مذکور هواپیمایی است که ایران موافقت کرده از شرکت ATR که متعلق به شرکت ایتالیایی فینمکانیکا و گروه ایرباس است خریداری کند.

    با اجرای توافق هسته ای، میلیاردها دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شده اما در شرایطی که ایران درصدد نوسازی ناوگان هواپیمایی فرسوده خود برآمده، موانع حقوقی، مالی و رگولاتوری به قوت خود باقی مانده است. تا زمانی که وزارت خزانه داری آمریکا با استفاده ایران از سیستم مالی اش موافقت نکند ممکن است بانکهای غربی از حمایت از قراردادهای ایران شامل قراردادهای خرید هواپیما خودداری کنند. بعضی از بانکهای ایرانی به شبکه بانکی بین المللی سوئیفت متصل شده اند که انجام مبادلات را تضمین می‌کند اما شمار دیگری همچنان امکان دسترسی به این سیستم را نیافته اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها