عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان

عرضه‌های اولیه هوشمندانه و به موقع باشد

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با توجه به در پیش بودن عرضه‌های اولیه تا پایان سال متذکر شد: بهتر است عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های بزرگ، هوشمندانه و به موقع باشد. به این دلیل که ممکن است، عرضه اولیه پول جدیدی به بازار نیاورد و سهام‌داران را تشویق به فروش سهام برای خرید سهام شرکت‌های تازه وارد کند.

عرضه‌های اولیه هوشمندانه و به موقع باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳:۰۰

    حمیدرضا مهرآور در گفتگو با خبرنگار «عصربازار» با اشاره به رشد 1214 واحدی امروز شاخص بورس، افزود: ابهامات بازار که موجب به تعویق افتادن خرید سهام شده بود، برداشته شده است و همانطور که پیش بینی می‌شد اقبال به بازار سرمایه پس از اجرایی شدن برجام بیشتر شده است.

    وی عقد قراردادهای جدید را موجب جان گرفتن شرکت‌ها دانست و ادامه داد: این قراردادها از نظر کیفیت و افزایش تولید محصولات افق روشن‌تری را پیش روی صنعت قرار می‌دهد. به این ترتیب روند مثبت بازار در صورتی که اخبار منفی منتشر نشود، ادامه پیدا خواهد کرد.

    مدیرعامل کارگزاری بانک سامان شرایط فعلی بورس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فعالان بازار ارزش فعلی عایدات آتی را حساب کرده و خرید می‌کنند و بر همین اساس قیمت سهام افزایش یافته است. بنابراین مشخص است که سرمایه‌گذاران آینده بازار را روشن می‌بینند.

    مهرآور با بیان اینکه گزارشات 9 ماهه شرکت‌ها مناسب نیست، تاکید کرد: با وجود این مطلب امیدوارم گزارش‌های 12 ماهه یا 3 و 6 ماهه سال آتی مناسب باشد. از سوی دیگر توجه دولت به بازار سرمایه و انتشار اوراق خزانه برای پرداخت بدهی‌ها به پیمانکاران نشان از اقبال دولت به بازار سرمایه دارد. همچنین افزایش قیمت نفت، رفع تحریم‌ها و رشد و شکوفایی شرکت‌ها می‌تواند بازار را در سال 95 با افزایش همراه کند.

    این فعال بازار همچنین به سهام‌داران توصیه کرد: در فروش سهام عجله نکنند و در این خصوص بسیار محتاطانه عمل کنند. همچنین به شایعات بی توجه باشند و با مطالعه خرید کنند. به همین ترتیب افرادی که نسبت به بازار آگاهی ندارند حتما از طریق صندوق‌ها وارد بورس شوند.

    وی با اشاره به اینکه رشد شارپی و سریع شاخص نیز به نفع بازار نیست، بیان کرد: باید از گذشته درس گرفت و اصلاح شاخص نیز باید در روند بازار باشد. رشد شاخص با یک روند ملایم مثبت، مانع سقوط شاخص مانند آنچه که در گذشته شاهد بودیم، می‌شود. همچنین بهتر است، عرضه‌های اولیه هوشمندانه و به موقع انجام شود. این در حالی است که بعضی مواقع ورود شرکت‌های جدید به بورس علاوه بر کمک نکردن به بازار، موجب می شود پول جدیدی به بورس نیاید و عرضه برخی از سهام را برای خرید سهام جدید به دنبال داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها