عصر خودرو

میزان استفاده مدیران از فناوری اعلام شد

عصر بازار- میزان‌سنج نوآوری‌های جهانیِ جی‌ای ۲۰۱۶: ۶۱% از مدیران از اطلاعات و تجزیه‌وتحلیل‌های داده ای بزرگ برای بهبود تصمیم‌های خود استفاده می‌کنند.

میزان استفاده مدیران از فناوری اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصر اعتبار، جی‌ای و ادلمن برلند تحقیقی را از 13 اکتبر تا 7 دسامبر 2015 و به‌وسیله‌ی مصاحبه کردن با 2748 مدیر تجاری که 1915 نفر از آن‌ها مدیران ارشد از 23 کشور بودند، به انجام رساندند. هدف این ارزیابی دریافت اطلاعات دراین‌باره بود که چگونه مدیران جهان از فناوری‌های در حال ظهور سود می‌برند و اینکه برنامه‌ی آن‌ها برای استراتژی‌های نوآوری در سال 2016 چیست.

    نکات کلیدی در این گزارش شامل موارد زیر است:
        61% از اطلاعات و تجزیه‌وتحلیل‌های داده ای بزرگ برای بهبود تصمیم‌گیری خود استفاده می‌کردند، در سال 2014 این میزان 53% بود. جی‌ای متوجه شد که در سال گذشته 73% از شرکت‌ها توانایی خود را برای تحلیل حجم عظیم اطلاعات افزایش داده‌اند. این میزان در سال قبل 43% بود. 59% نیز به مرحله‌ی سوددهی از این سرمایه‌گذاری درزمینه‌ی اطلاعات داده ای بزرگ رسیده‌اند.

    اولی ها
    امسال جی‌ای با 1346 پاسخگوی عمومی از 13 کشور نیز مصاحبه کرد. در این مطالعه از پاسخگویان عمومی با عنوان شهروندان آگاه نام برده شده است که دارای تحصیلات دانشگاهی یا بالاتر بوده و ازنظر درآمدی در یک‌چهارم بالایی جامعه قرار داشتند. آن‌ها به‌صورت معمول ردیف‌های شغلی بالایی را در کسب‌وکار خود داشته و معمولاً رخدادهای سیاسی جامعه را از طریق اخبار دنبال می‌کردند.

    دومی ها
    در مقیاس جهانی، اکثر مدیران ارشد دنیا توانایی تحلیل‌ها و اطلاعات داده ای بزرگ را برای نوآوریِ موفق شرکت‌ها ضروری می‌دانند. تحلیل‌های پیشِ رو برای 23 کشوری که در مطالعه آمده است، نشان‌دهنده‌ی ارزشِ تغییر مسیر به سمت تحلیل‌ها و اطلاعات داده ای بزرگ از سال 2014 تا 2015 است.

    سومی ها
        68% مدیران جهان نسبت به چهارمین انقلاب صنعتی یا به عبارتی اینترنت صنایع خوش‌بین هستند. جی‌ای در حال تهیه‌ی جدولِ اطلاعاتی از تحقیقِ تحلیلِ احساساتِ انجام‌شده هستند. ابعاد این تحلیلِ احساسات شامل اعتمادبه‌نفس، کنجکاوی، توانمندی، هیجان، مسلط بودن و خوش‌بینی می‌شوند.

    چهارمی ها
        86% از مدیران معتقدند که تولیدات پیشرفته به‌سرعت بخش صنعت را متحول می‌کنند. 90% از گروه، شهروندان آگاه نسبت به پتانسیل موجود در تحول بخش صنعت با تولیدات پیشرفته نظر مثبتی دارند. نمودارهای زیر نظر پاسخ‌دهندگان را نسبت به چشم‌انداز نوآوری مقایسه می‌کند.

    پنجمی ها
    در 18 کشور از 23 کشور از فعالیت‌های مشارکتی و نوآورانه درآمد و سود حاصل‌شده است. سود و درآمد در ژاپن و آفریقای جنوبی ثابت مانده اما در سوئد، اسراییل و الجزایر کاهش داشته است. فرانسه، روسیه و چین سود بیشتری را نسبت به دیگر کشورها برده‌اند.

    ششمی ها
        45% از مدیرانِ فناوری‌های بالا و آی‌تی نسبت به فناوری‌های راهگشا نظر مثبتی دارند. جی‌ای دریافته است که سرعت ابداعات و زمان رسیدن آن‌ها به بازار به‌شدت تأثیرگذار است. هدف 46% از مدیران رساندن هرچه سریع‌تر محصول به بازار است تا بتوانند از رقبای خود به‌پیش بیفتند. حتی اگر این کار به قیمت کاهش کیفیت محصول و خدمات‌رسانی تمام شود.

    هفتمی ها
        73% از مدیران هزینه‌ای که برای نوآوری در کسب‌وکار خود انجام داده‌اند را ارزشمند می‌دانند. 68% دارای استراتژی نوآوری مشخصی هستند و 42% آن‌ها هنوز در حال تلاش برای رسیدن به ایده‌هایی بنیادین و دگرگون‌کننده هستند. جی‌ای دریافته است که بیش از نیمی از شرکت‌ها (58%) در حال سرمایه‌گذاری برای افزایش کیفیت و خدمات محصولات فعلی خود بوده و 34% در حال ایجاد مدل‌های تجاری جدید هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها