عصر خودرو

حذف کد ملی برای یک گروه

خبر تازه برای سپرده‌گذاران ثامن الحجج

عصر بازار- به فاصله یک هفته از شروع پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن الحجج که بر اساس میزان مطالبات در زمانبندی تعیین شده انجام می‌شد، بانک پارسیان شرایط ارائه منابع سپرده‌های تا سقف سه میلیون تومان را تغییر داد.

خبر تازه برای سپرده‌گذاران ثامن الحجج
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، با واگذاری تعهدات موسسه ثامن الحجج به بانک پارسیان، این بانک از 13 بهمن ماه امسال و طبق توافقات انجام شده با بانک مرکزی پرداخت وجوه سپرده‌گذاران این موسسه را آغاز کرد.

    بر این اساس قرار شد تا سپرده‌ها در سه سطح کمتر از سه، پنج و 10 میلیون تومان و در دوره‌های مختلف پرداخت شود. به گونه‌ای که دارندگان سپرده‌های تا سقف سه میلیون تومان از 13 بهمن تا سوم اسفندماه، دارندگان سپرده‌های تا سقف پنج میلیون تومان از سوم اسفند و همچنین صاحبان سپرده‌های تا سقف 10میلیون تومان نیز از 10 اسفند ماه سال جاری با مراجعه به شعب بانک پارسیان، سپرده‌های خود را تعیین تکلیف کنند که این مراجعات در زمانهای تعریف شده و با توجه به آخرین شماره کد ملی سپرده‌گذاران آن تعیین شد.

    اما آخرین اطلاعیه منتشره از سوی بانک پارسیان حاکی از تسهیل شرایط برای سپرده گذاران تا سقف سه میلیون تومان است، به طوری که این گروه دیگر برای مراجعه به شعب بانک پارسیان و دریافت مبالغ خود نیازی به رعایت زمانبندی و مراجعه بر اساس آخرین عدد کد ملی خود ندارند. به عبارتی دیگر گزینه کد ملی برای سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومان حذف شده است. همچنین فعلا زمان پایانی برای این گروه تعریف نشده و می توانند تا اعلام مجدد، برای دریافت به شعب بانک پارسیان مراجعه کنند.

    این در حالی است که شرایط قبلی برای مبالغ تا سقف پنج و 10 میلیون تومان طبق اطلاعیه قبلی ادامه داشته و زمان و همچنین مراجعه سپرده‌گذاران با توجه به کد ملی برقرار است.

    بنابر این واجدین شرایط باید با مراجعه به شعبه مربوطه تعاونی اعتبار ثامن الحجج و دریافت گواهی مرتبط، با در دست داشتن اصل و تصویر کارت ملی، شناسنامه و گواهی، از تاریخ‌های اعلام شده به یکی از شعب بانک پارسیان در سراسر کشور مراجعه کنند. در عین حال که در صورت عدم مراجعه در تاریخ‌های مشخص شده، این امکان در تاریخ‌های بعدی نیز وجود خواهد داشت.

    آنطور که پیش تر کوروش پرویزیان-مدیرعامل بانک پارسیان- عنوان کرده است فعلا فقط پرداخت سپرده های زیر 10 میلیون تومان تعیین تکلیف شده و ابلاغیه‌ای از سوی بانک مرکزی برای پرداخت وجوه بالاتر به این بانک ارسال نشده است. با این وجود سیف-رییس کل بانک مرکزی- قول داده که در جریان اجرای تعهدات ثامن الحجج کمترین خسارت به سپرده گذاران وارد شود.

    در عین حال که بر اساس توافقات بانک مرکزی و بانک پارسیان، پرداختی به سپرده‌گذاران به طور خالص انجام می شود، به گفته پرویزیان، میزان مانده سپرده و تسهیلاتی که فرد در تعاونی ثامن الحجج دارد، محاسبات انجام شده و خالص مبلغ پرداختی در این تعاونی مشخص شده، به بانک پارسیان اعلام و پرداخت انجام خواهد شد.

    بنابر اعلام مدیرعامل بانک پارسیان، برآوردها نشان می‌دهد که در مجموع پرداختی به سپرده گذاران زیر سه میلیون تومان در حدود 200 میلیارد تومان و مبالغ مربوط به سپرده‌های زیر 10 میلیون تومان حدود 1200 میلیارد تومان است. در حقیقت محاسبه خالص برآوردی از کسر تسهیلات دریافتی و سپرده‌های مردم در ثامن الحجج است و منظور کل سپرده آنها نیست.

    وی این را هم گفته که در صورت نهایی شدن آمار مربوط به حجم منابع قابل پرداخت به سپرده‌گذاران خرد(زیر 10 میلیون تومان)، بعید است که از رقم 1200 میلیارد تومان بیشتر باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها