عصر خودرو

دلار به سوی میانه کانال ۳۵۰۰ تومان حرکت کرد

رکورد کاهشی ۳ ماهه در بازار ارز

عصر بازار- در دومین روز هفته، دلار پنجمین کاهش متوالی خود را تجربه کرد تا یک رکورد کاهشی حدودا ۳ ماهه در بازار ارز ثبت شود.

رکورد کاهشی ۳ ماهه در بازار ارز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، یکشنبه، دلار با 25 تومان کاهش به قیمت 3 هزار و 565 تومان رسید که کمترین قیمت آن از 27 آبان ماه 94 بود. به گفته فعالان بازار، روند کاهشی دلار انتظارات افزایشی معامله‌گران را پایین آورده و کمتر معامله‌گری در بازار جسارت خرید این ارز را دارد. کاهش نرخ حواله درهم در روز یکشنبه دیگر عاملی بود که به ادامه افت قیمتی شاخص ارزی کمک کرد. با این حال بازار ارز روز یکشنبه یک تفاوت با روزهای گذشته داشت و آن بالا بودن نرخ آتی نسبت به نرخ نقدی در مقاطعی از روز بود. این موضوع تا حدی نشانگر تغییر جهت انتظارات برخی معامله‌گران در بازار بود و می‌تواند نشانه‌ای از احتمال تغییر روند قیمت در روز جاری باشد. یکشنبه همسو با کاهش دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر نزولی قرار گرفت و با 7 هزار تومان افت به قیمت 978 هزار تومان رسید.

    سرازیری ارز
    در دومین روز هفته،‌ دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 580 تومان آغاز کرد که کاهشی 10 تومانی نسبت به قیمت بسته‌شده روز شنبه داشت. روند کاهشی این ارز در ادامه روز یکشنبه دنبال شد تا اینکه قیمت در نزدیکی ساعت 3 بعدازظهر به 3 هزار و 565 تومان رسید، رقمی که 25تومان کمتر از روز شنبه بود و منجر به ثبت پنجمین کاهش متوالی دلار شد. شاخص ارزی از تاریخ 12 بهمن‌ماه در مسیر کاهشی قرار گرفته و ظرف 5 روز کاری 70 تومان از ارزش خود را از دست داده است. به گفته فعالان، احتمال تقویت دارایی‌های ارزی کشور موجب شده معامله‌گران کمتر انتظار افزایش قیمت را داشته باشند. تغییر انتظارات بیشتر معامله‌گران را در حالت فروش قرار داده و موجب شده که شاخص ارزی، سرازیری کاهشی را انتخاب کند. این در حالی است که گروهی دیگر از فعالان بازار کاهشی شدن قیمت را ناشی از تلاش نوسان‌گیران جهت خرید دلار در کف قیمت عنوان کرده‌اند. به اعتقاد این دسته، ‌هنگامی که دلار کشش افزایش قیمت را ندارد‌، نوسان‌گیران سعی می‌کنند با کاهشی کردن بازار،‌ از نوسان ایجاد شده استفاده و با خرید دلار در کف قیمت کسب سود کنند. زمانی که قیمت در جهت کاهشی قرار می‌گیرد، دیگر گروه فعال بازار، خالی‌فروشان ارزی هستند. آنها نیز در این فضا سعی می‌کنند با فروش صوری ارز کسب سود کنند.

    یکشنبه همسو با کاهش دلار، یورو نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 20 تومان کاهش به قیمت 3 هزار و 980 تومان رسید. به این ترتیب در دومین روز هفته، ارز اروپایی نیز از کانال 4 هزار تومان پایین آمد. کاهش قیمت دلار در روز یکشنبه جهت افزایشی سکه تمام را نیز معکوس کرد تا اولین افت فلز گرانبهای داخلی پس از 5 افزایش متوالی به ثبت برسد. کاهش قیمتی فلز گرانبهای داخلی در حالی رقم خورده که معامله‌گران این بازار امیدوارند با بازگشایی بازارهای جهانی و ادامه افزایش اونس، سکه به مدار رشد بازگردد. روز گذشته همسو با سکه، قیمت ربع سکه نیز هزار تومان کاهش یافت و به قیمت 264 هزار تومان رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها