عصر خودرو

کاهش ظرفیت تولید بزرگ‌ترین پالایشگاه آسیا به علت افت تقاضا

عصر بازار- به علت کاهش تقاضا برای سوخت در اثر شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود ظرفیت پالایش کامل شرکت سینوپک چین، بزرگ ترین پالایشگاه آسیا در سال ۲۰۲۰ از سال ۲۰۱۹ کمتر باشد.

کاهش ظرفیت تولید بزرگ‌ترین پالایشگاه آسیا به علت افت تقاضا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، به علت کاهش تقاضا برای سوخت در اثر شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود ظرفیت پالایش کامل شرکت چاینا پترولیوم کمیکال یا سینوپک چین، بزرگ ترین پالایشگاه آسیا در سال 2020 از سال 2019 کمتر باشد.

    ییشینگ لینگ، معاون سینوپک گفت کاهش تقاضا تا پایان نیمه نخست امسال ادامه خواهد یافت و کاهش تقاضا در تمام سال منجر خواهد شد اما انتظار می رود مصرف نفت پالایش شده در سه ماهه چهارم به حالت عادی بازگردد.

    لینگ گفت: «به علت تاثیرات سه ماهه نخست و دوم، انتظار داریم مصرف سالانه محصولات نفتی رشد منفی داشته باشد.»

    وی افزود: «رقم سالانه نرخ بهره وری پالایش ما در سال  2020 با توجه به تاثیر شیوع کرونا و میزان صادرات، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.»

    این شرکت نرخ بهره وری پالایش نفت خام خود را در ماه فوریه در بحبوحه شیوع کرونا که نخستین بار در ووهان دیده شد، به 66 درصد کاهش داده بود.

    متوسط نرخ بهره وری این شرکت در سال گذشته 91.3 درصد بوده است.

    لینگ همچنان گفت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بر صادرات محصولات نفتی تاثیر خواهد گذاشت و بر پالایش نفت سینوپک در سه ماهه دوم تاثیر منفی خواهد داشت.

    وی توضیح داد: ذخایر محصولات نفتی پالایش شده در ماه فوریه در این شرکت به بالاترین سطح رسیده است، اما انتظار می رود در پایان ماه مارس به حالت عادی باز گردد.

    همچنین بزرگ ترین پالایشگاه آسیا در مورد کاهش تولید مواد پتروشیمی در ماه های آتی هشدار دارد، زیرا انتظار می رود که کاهش چشمگیری در مصرف جهانی در یکی دو ماه آینده دیده شود.

    سینوپک در ماه فوریه نرخ فعالیت های خود را 10 درصد کاهش داده بود اکنون آن را به نزدیک 100 درصد رسانده است.

    برچسب ها