عصر خودرو

بزرگترین واحد صنفی تولید ماسک افتتاح شد

عصر بازار- بزرگترین واحد صنفی تولید ماسک کشور به بهره‌برداری رسید.

بزرگترین واحد صنفی تولید ماسک افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، غلامرضا حسن پور - رییس سازمان بسیج اصناف کشور - در مراسم افتتاح این واحد تولیدی اعلام کرد: این سازمان از روز شنبه سوم اسفند با تشکیل ستاد مقابله با کرونا فعالیت خود را بطور همزمان در چند بخش آغاز کرد.

    وی ادامه داد: هدف اصلی ما از تشکیل این ستاد تامین اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم، برخورد جدی با سودجویان، محتکران و همچنین ایجاد آرامش در بازار بود. خوشبختانه در هماهنگی های صورت گرفته با اتحادیه های صنفی سراسر کشور در این حوزه موفقیت های بسیار خوبی نیز بدست آمد. با توجه به کمبود ماسک در کشور با واحد های تولیدی و اتحادیه های مرتبط هماهنگی های لازم صورت گرفت.

    او افزود: با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی، بخش های خانگی و همچنین فعال سازی بخش های مختلف صنفی تلاش کردیم تا به نیازهای موجود در بخش های مختلف جامعه پاسخ دهیم.

    حسن پور اعلام کرد: این سومین واحد تولید ماسک است که با پی گیری و درخواست سازمان بسیج اصناف کشور خطوط تولیدی خود را از پوشاک به ماسک تغییر داده است.

    وی تاکید کرد: با راه اندازی این واحد تولیدی روزانه 150 هزار ماسک جدید تولید می شود. به گفته وی ماسک های تولید شده در واحد های تحت پوشش بسج اصناف در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی، مراکز درمانی و مراکز خدماتی قرار می گیرد.

    او افزود: با هماهنگی های صورت گرفته همچنین بخشی از ماسک های تولید شده بصورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

    تولید 10 میلیون ماسک در کشور

    رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعال اقتصادی اعلام کرد: با هماهنگی این سازمان تا کنون حدود 10 میلیون ماسک تولید و در کشور توزیع شده است.

    به گفته وی این تعداد ماسک در 1472 کارگاه کوچک، متوسط و بزرگ تحت نظارت رده های بسیج اصناف کشور در نقاط مختلف کشور تولید شده است.

    ادامه تولید حتی در ایام نوروز

    حسن پور گفت: به منظور تامین نیاز بازار از واحدهای تولید ماسک درخواست کردیم تا در ایام نوروز نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

    وی تاکید کرد: در خصوص تولید ماسک در کشور جای هیچ نگرانی وجود ندارد و به هر میزان که نیاز باشد، ماسک تولید و عرضه خواهد شد.

    تامین منطقه‌ای ماسک در تهران و شهرستانها

    رییس سازمان بسیج اصناف در ادامه از طرح تامین منطقه ای ماسک در تهران و سایر شهرستان ها خبر داد.

    حسن پور اظهار کرد: در نظر داریم با اجرای این طرح کارگاه های تولید هر منطقه، کار تامین ماسک مورد نیاز محله خود را بر عهده گیرد.

    به گفته وی، در صورت اجرای این طرح ضمن تامین ماسک مورد نیاز محلات، از تردد افراد به سایر مناطق برای تامین ماسک نیز جلوگیری می کنیم.

    برچسب ها