عصر خودرو

منع صرافی ها از درج قیمت

چرا بازار ارز بی قیمت شده است؟

عصر بازار- خریداران ارز از صبح روز شنبه دیگر قیمت خرید و فروش را بر روی تابلوهای صرافی ها نمی بینند و در جواب چرایی عدم درج قیمت ها، پاسخ می گیرند که بانک مرکزی صرافی ها را از اعلام نرخ ها منع کرده است.

چرا بازار ارز بی قیمت شده است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، بازار آزاد ارز تهران و سایر نقاط کشور صبح روز شنبه خود را با محدودیت های جدیدی آغازکردند؛ طبق گفته فعالان این بازار، از این پس صرافی های خصوصی اجازه درج قیمت ارزها بر روی سایت های خود را ندارند.

    عباس مسعودی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان در این باره گفت:« نامه ای که مسئول رسیدگی به این موضوع ارسال کرده است بابت منع اطلاع رسانی قیمت ارزها بر روی سایت صرافی های خصوصی باعث شد تا این صرافی ها از اعلام قیمت خودداری کنند در حالی که این قانون برای صرافی بانک ها اعمال نشده است البته روی تابلوهای داخل صرافی ها امکان اعلام قیمت ها را دارند».

    وی ادامه داد:« سال گذشته طی نامه ای بانک مرکزی اعلام نرخ روی سایت را مجاز دانست اما چند روز قبل مجددا با ارسال یک ابلاغیه آن را غیر مجاز اعلام کرد که هنوز نمی دانیم علت این چیست؟ در حالی که اگر اعلام نرخ ارز روی سایت ها غیر قانونی است باید برای همه یکسان باشد چرا که صرافی بانک ها می توانند روی تابلوهای فضای مجازی خود قیمت ها را اعلام کنند اما صرافی های خصوصی که مجوز فعالیت از بانک مرکزی را نیز دارند و هیچ تفاوتی با مجوز صرافی های بانک ها ندارند مجاز به اعلام قیمت نیستند».

    رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان افزود:« ما طی نامه ای اعتراض خود را اعلام کرده ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم که در صورت دریافت پاسخ از بانک مرکزی حتما به اطلاع مردم و رسانه ها خواهیم رساند».

    این سخنان در حالی از سوی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان بیان می شود که برخی منابع مطلع دیگر روایت متفاوتی از علت عدم درج قیمت ها دارند؛ یکی از این منابع با اعلام اینکه دلار طی چند روز اخیر  بین 150 تا 200 تومان کاهش قیمت داشته است، گفت:« افت محسوس قیمت دلار باعث شده برخی صرافها نامه چندی قبل بانک مرکزی را بهانه کنند و از درج قیمت ها روی تابلو خودداری کنند».

    بنا بر این گزارش پرس و جو درباره قیمت دلار نشان می دهد قیمت ها دیروز هم کاهش داشته است به گونه ای که هر دلار 3585 خریداری و 3590  به فروش می رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها