عصر خودرو

گره خوردن آینده بازار سرمایه به بهبود شرایط اقتصادی

عصر بازار: کارشناس اقتصادی گفت: آینده بازار سرمایه به مولفه‌های متفاوتی در اقتصاد گره خورده که با رفع آنها می‌توان شرایط رونق را در این بازار فراهم کرد.

گره خوردن آینده بازار سرمایه به بهبود شرایط اقتصادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین طاهری در خصوص شرایط بازار سرمایه در دوران پساتحریم گفت: آینده بازار سرمایه به مولفه‌های متفاوتی در اقتصاد ارتباط دارد که بایست تمام این موارد مورد بررسی قرار گیرد تا شرایط رونق این بازار در دوران پساتحریم فراهم شود.

    وی ادامه داد: با بهبود و رونق شرایط اقتصادی کشور می‌توان انتظار رشد اکثر صنایع بورسی را داشت و از این طریق شاهد رونق در بازار سرمایه بود.

    کارشناس اقتصادی با اشاره به عدم شفافیت در معاملات بورس بیان داشت: در حال حاضر به علت عدم شفافیت در معاملات بازار سرمایه شاهد بی‌اعتمادی سرمایه گذاران به این بازار هستیم و تا زمانی که شفافیت کافی در معاملات ایجاد نشود شاهدرفتار هیجانی و در نتیجه روند منفی بورس خواهیم بود.

    طاهری در توضیح شرایط صنایع در دوران پساتحریم یادآور شد: در این دوران می‌توان با بر طرف شدن محدودیت‌های مربوط به صنایع بورسی انتطار رشد و بازدهی مطلوب را از صنایع این بازار داشت.

    وی با بیان اهمیت حمایت دولت از بورس افزود: در حال حاضر فعالان دولت باید حمایت همه جانبه‌ای ازبازار سرمایه داشته باشند و شرایط لازم را برای رشد بورس فراهم کند.

    کارشناس اقتصادی با توضیح در مورد اینکه نباید انتظار معجزه در دوره پساتحریم از بازار سرمایه داشت ادامه داد: نباید در کوتاه مدت انتظار روند رشد را از بورس داشت، زیرا بازدهی مطلوب این بازار در دوره‌ای بلند مدت 6 تا یک سال پس از لغو تحریم‌ها است.

    وی در پایان تاکید کرد: سرمایه گذاران با صبر و حوصله  کافی اقدام به سرمایه گذاری در بورس کنند و از رفتارهای هیجانی در معاملات این بازار بپرهیزند.

    برچسب ها