عصر خودرو

قائم‌مقام سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

«شستا» به بورس‌های خارجی می‌پیوندد

جزئیات پذیرش بزرگترین هلدینگ گردشگری در بورس

عصر بازار- قائم مقام تامین اجتماعی از تلاش گروه مالی تأمین برای حضور در دو بورس سنگاپور و لوکزامبورگ خبر داد و گفت: به زودی هلدینگ رفاه و گردشگری به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ گردشگری وارد بورس تهران خواهد شد.

«شستا» به بورس‌های خارجی می‌پیوندد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رضا راعی قائم‌مقام سازمان تأمین اجتماعی صبح امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شرکت بورس اوراق بهادار تهران، گفت: در دوران گذشته در حالی همواره بخش واقعی اقتصاد مورد توجه قرار می‌گرفت که پس از شکل‌گیری بخش مالی، آنچنان فعالیت‌های اقتصادی پیش رفت که بدون بخش مالی امکان تحقق اهداف و توسعه در بخش واقعی اقتصاد در شرایط کنونی وجود ندارد.

    وی افزود: بخش مالی شامل دو بازار پول و سرمایه، علاوه‌بر تجمیع سرمایه‌های خود به‌ منظور استفاده بهینه در بخش کلان،‌ توانسته از طریق بورس به منظور تأمین مالی ارزان‌قیمت شرکت‌ها کمک‌های بسیاری کند.

    راعی با بیان اینکه هنوز اقتصاد ایران بر پایه بانک‌محوری حرکت می‌کند، عنوان کرد: اگرچه با استانداردهای بازارهای مالی فاصله است، اما باید در مسیر رشد و توسعه کشور به‌گونه‌ای حرکت کرد که از بخش مالی ازجمله بازار سرمایه، بهره‌های بیش‌تری برد. بخش مالی در ایران در دهه‌های گذشته چندان قابل‌توجه نبوده و هنوز برای استفاده از ابزارهای مالی رایج در بورس‌های بین‌المللی فاصله زیادی وجود دارد.

    وی افزود: بر این اساس باید تا جایی پیش رفت که استفاده از ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه ایران به حداکثر خود دست یابد.

    قائم‌مقام سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بازار سرمایه ایران در دوران پسابرجام زمینه مناسبی برای توسعه ابزارهای مالی خود را خواهد داشت، عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی از لحاظ تأمین معیشت آحاد مردم در بخش خرد و نیز نقش بارز در اقتصاد کلان کشور، همواره به‌عنوان بزرگ‌ترین بازیگر بخش عمومی توانسته حضور قابل ملاحظه‌ای در بازار سرمایه داشته باشد و امید می‌رود که حجم بیش‌تری از سرمایه‌ موجود در این مجموعه را به سمت بازار سهام سوق دهیم.

    راعی در برابر پرسشی مبنی بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی در زمینه حضور در بورس‌های خارجی تاکنون چه فعالیت‌هایی انجام داده و برای حضور مجموعه‌های تابعه خود در بورس تهران، چه اقدامی خواهد کرد، پاسخ داد: انتظار می‌رود مجموعه سازمان تأمین اجتماعی از طریق گروه مالی تأمین، نخستین مجموعه حقوقی کشور، امکان حضور در بورس‌های خارجی را داشته باشد.

    وی گفت: اقدامات و تلاش‌هایی به‌منظور حضور در دو بورس سنگاپور و لوکزامبورگ صورت گرفته است. در عین حال به‌منظور تجمیع سرمایه از طریق بورس چندین هلدینگ مجموعه سازمان تأمین اجتماعی در آینده نزدیک به بورس تهران وارد می‌شوند که در رأس آنها هلدینگ رفاه و گردشگری به‌عنوان بزرگترین هلدینگ کشور در بورس عرضه خواهد شد.

    در عین حال سایر هلدینگ‌های این سازمان ازجمله هلدینگ تاپیکو در حالی توسعه خواهد یافت که مطابق برنامه‌ریزی‌ها پس از راه‌اندازی پروژه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در منطقه پارس جنوبی امکان تأمین بنزین داخل کشور از این پروژه فراهم خواهد شد.

    راعی در خاتمه عنوان کرد: پسابرجام فرصتی برای حضور بیش‌تر در صحنه‌های بین‌المللی است و بورس تهران می‌تواند در این زمینه علاوه‌بر کمک به سازمان تأمین اجتماعی در مسیر توسعه به فرایندهای توسعه‌ای کشور نیز کمک کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها