عصر خودرو

مخالفت بانک‌ مرکزی با طرح بانک مسکن؛

«۸۰ میلیون وام خرید با ۲۰ میلیون اوراق» برگشت خورد

عصر بازار- بانک مرکزی تازه‌ترین پیشنهاد بانک مسکن برای افزایش سقف وام خرید مسکن را رد کرد.

«۸۰ میلیون وام خرید با ۲۰ میلیون اوراق» برگشت خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بانک مسکن در تازه‌ترین اقدام خود بعد از افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن که به 80 میلیون تومان رسید رایزنی‌های خود را برای افزایش مجدد این سقف آغاز کرد.

    اگر چه ورود وام‌های 80 میلیون تومانی (صندوق‌ پس‌انداز مسکن یکم) از خرداد ماه سال آینده خواهد بود اما به تازگی طرح جدیدی به بانک مرکزی ارائه شد تا سقف وام مسکن از 80 میلیون تومان به 100 میلیون تومان برسد.

    بانک مسکن برای ترغیب بانک مرکزی مبنی بر اینکه سقف کنونی خرید مسکن می‌تواند افزایش یابد و قدرت خرید مسکن را بالا ببرد طرحی با این عنوان به بانک مرکزی ارائه کرد که متقاضیان در کنار وام 80 میلیون تومانی بتوانند تا 20 میلیون تومان اوراق حق تقدم نیز استفاده کنند.

    بانک مرکزی به تازگی با بررسی این طرح به این نتیجه رسیده است که این طرح فعلاً تا پایان سال مسکوت بماند و بعد از آغاز سال 95 مجدداً این طرح را بررسی کند.

    به نظر می‌رسد مسکوت ماندن این طرح تا پایان سال جاری به این دلیل است که قیمت مسکن افزایشی نخواهد داشت و متقاضیان خرید مسکن می‌توانند با تهیه اوراق 60 میلیونی تا حدودی قدرت خرید خود را افزایش دهند.

    *استقبال چندانی از وام 80 میلیونی نشده است

    بانک مرکزی ناگزیر به بالا بردن سقف تسهیلات خرید مسکن است چرا که سقف کنونی خرید مسکن که استقبال چندانی هم از آن نشده است باید افزایش یابد چرا که این وام 80 میلیون تومانی تنها برای واحدهای کوچک و آن هم تا 40 درصد قیمت یک واحد مسکونی را پوشش می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها