عصر خودرو

۵ توصیه مالی برای بیست‌و‌چند‌ساله‌ها

عصر بازار- برخی از افراد در سنین بعد از بیست سالگی، تمایل زیادی به خرج کردن دارند. این موضوع باعث می‌شود که آنها برخی مواقع در مدیریت منابع مالی خود با چالش روبه‌رو شوند.

۵ توصیه مالی برای بیست‌و‌چند‌ساله‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد،  افراد در این سنین، چندان علاقه‌ای به مدیریت مالی و تنظیم هزینه‌های خود ندارند. به‌عنوان مثال، بازنشستگی برای جوانان مفهومی بسیار دور از انتظار است و افراد در این گروه سنی تمایل ندارند که به دوران بازنشستگی خود فکر کنند. با این وجود، چیزی که افراد باید در سن بیست سالگی به آن توجه کرده و خود را برای آن آماده کنند این است که چه برنامه مالی برای «هزینه‌های ناگهانی و اورژانسی پزشکی»، «امکان به وجود آوردن یک زندگی مشترک» و «خرید خانه برای نخستین بار» دارند. آیا راهی وجود دارد که شما را در مسیر نیل به این اهداف قرار دهد؟

    در این مطلب چند راهنمایی وجود دارد که می‌تواند برای مدیریت هزینه‌های شما در سن 20 سالگی و بعد از آن مثمر ثمر باشد. این مطلب بخشی از توصیه‌هایی است که با عنوان «توصیه‌های مالی در سن بیست سالگی» در سایت www.budgetingincome.com  منتشر شده است.

    1- درک تفاوت دو مفهوم «خواستن» و «نیاز»
    برای ایجاد یک برنامه‌ریزی مالی مناسب نیاز است که تفاوت دو مفهوم خواسته‌ها و نیازها را به خوبی درک کنید. در برخی مواقع مرزی که تمایز بین خواسته‌ها و نیازها را مشخص می‌کند، واضح نیست. اما شما تنها شخصی هستید که می‌توانید با تصمیم‌های خود این مرز را مشخص کنید. «غذا»، «خانه» و «گرما و انرژی» مواردی هستند که جزو نیازهای هر فرد قرار می‌گیرند. حتی نیاز به یک پهنای باند اینترنت مناسب و سریع می‌تواند در زمره نیازها طبقه‌بندی شود. به‌خصوص در زمانی که شما در خانه و به وسیله اینترنت کارهای خود را انجام می‌دهید. اما اگر از آن به‌عنوان یک سرگرمی استفاده می‌کنید، این به‌عنوان یک خواسته شما در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر باشد. مثال دیگر را می‌توان در خصوص خرید لباس عنوان کرد. معمولا در روزهای سرد، شما برای خرید یک لباس مناسب و گرم مراجعه می‌کنید، این اقدام شما یک نیاز است و در صورت برطرف نشدن این نیاز شما با مشکل روبه‌رو می‌شوید. اما اگر این کار شامل خرید لباس‌های اضافی شود که برای تنوع آنها را تهیه می‌کنید این مساله دیگر نمی‌تواند یک نیاز باشد، چون شما انتخاب کردید که لباس‌های بیشتری داشته باشید. به‌طور کلی درک میان نیاز و انتخاب کار بسیار دشواری نیست و شما می‌توانید براساس رویکرد خود به این فهم برسید. این دسته‌بندی تا حدود زیادی وابسته به عملکرد خود شماست.

    2- استفاده از اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی مالی
    با ایجاد یک برنامه‌ریزی مالی برای کنترل هزینه‌ها و درآمدها حتی نیمی از راه طی نکرده‌اید. بزرگ‌ترین چالش زمانی است که بخواهید برنامه مالی که برخی از آنها در هم تنیده شده‌اند، به‌طور منظم اجرا کنید. اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارد که به شما امکان مانیتور کردن هزینه‌ها را می‌دهد. با یک جست‌وجوی سریع در فروشگاه‌های برنامه گوشی می‌توانید به بسیاری از برنامه‌های مناسب برای امور مالی دست پیدا کنید. بسیاری از اپلیکیشن‌ها رایگان است و بسیاری نیز با هزینه کم قابل دسترس خواهد بود. یکی از این برنامه‌ها با نام مینت (Mint) است که در عین سادگی، انتخاب‌های قابل‌توجهی برای مدیریت مالی هزینه شما می‌دهد. این برنامه امکان نظارت بر پس انداز و حساب را به شما می‌دهد. این راهنمایی بخصوص برای افرادی که در سن بیست سالگی هستند می‌تواند بسیار مفید باشد و زمینه برنامه‌ریزی مالی مهیا کند.

    3- تمرکز بر اهداف مالی
    شما برای کنترل هزینه‌ها و برنامه‌ریزی مالی باید به اهداف مشخص شده خود تمرکز کنید. باید از مخارجی که شما را از اهداف مشخص شده دور می‌کند، اجتناب کنید. به‌عنوان مثال هنگامی که برنامه‌ریزی کردید که در یک دوره 10 ساله صاحب خانه شوید، نباید پولی را که برای این کار کنار می‌گذارید صرف مواردی مانند تفریح یا مسافرت کنید. این موضوع را بدانید که اگر در رسیدن به یک هدف مالی ناموفق باشید، اهداف دیگر برای شما به سختی قابل دست یافتن خواهد بود. بنابراین در سن بیست سالگی رسیدن به یک هدف مالی مشخص، هر چند کوچک، می‌تواند اعتماد به نفس شما را در رسیدن به اهداف مالی در سنین بالاتر افزایش دهد.

    4- با خانواده و دوستان همفکری کنید
    بسیاری از دوستان یا افراد در خانواده هستند که تجربه‌های مشابهی مانند شما در سنین نوجوانی داشته‌اند. آنها نیز چالش‌های مالی مشابهی داشته‌اند. به همین منظور استفاده از تجربیات آنها می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات مالی شما باشد. همچنین برنامه‌ریزی مالی در یک زندگی مشترک می‌تواند بخش قابل‌توجهی از مشکلات مالی را کاهش دهد. این موضوع باعث می‌شود که مسوولیت مالی افراد در یک زندگی مشترک به‌خوبی مشخص شود. این موضوع را بدانید که مشورت مالی با دیگران، باعث بهبود در کار گروهی شما می‌شود.

    5-در چالش‌ها منعطف باشید
    این امکان وجود دارد که برخی مشکلات غیر قابل پیش‌بینی در برنامه مالی شما به وجود آید؛ بنابراین در این مواقع باید طوری برنامه‌ریزی کنید که این چالش را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که سن 20 سالگی بهترین زمان برای درک این موقعیت است؛ زیرا این امکان وجود دارد که در سن‌های 20 سالگی یا 30 سالگی هزینه عبور از این چالش‌ها زیاد باشد. در نتیجه اگر شما انعطاف‌پذیری را در سن‌های پایین‌تر فرا بگیرد، مهارت مهمی را کسب خواهید کرد. به‌طور کلی، اگر چه مدیریت مالی در سن بیست سالگی می‌تواند باعث شود که شما از برخی از تفریحات و سرگرمی‌ها صرف‌نظر کنید، اما این راهی است که به شما توانایی کنترل هزینه‌ها را خواهد داد و از سوی دیگر می‌توانید با مبلغی که پس انداز می‌کنید، در موارد اضطراری از چالش‌های مالی خود بکاهید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها