عصر خودرو

مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن

صحبت از حبابی شدن بسیار زود است

عصر بازار- مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن ۲۲ ماه سیر منفی بازار را یادآور شد و گفت: هنوز قیمت‌ سهام به قیمت حداکثری پیشین خود نرسیده است و با این شرایط، صحبت از حبابی شدن بسیار زود است.

صحبت از حبابی شدن بسیار زود است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    حامد ستاک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» با بیان اینکه عمده‌ترین دلیل رشد شاخص در چند روز گذشته تحولات گروه خودرو سازی است، افزود: مشارکت خودرو سازان داخلی با شرکای خودروساز خارجی افق روشنی را برای صنعت خودرو کشور ترسیم کرده است و به همین دلیل سرمایه‌گذاران و سهام‌داران نیز اقبال بیشتری نسبت به این گروه و سهام شرکت‌های بالا دستی و پایین دستی آن دارند. بنابراین تقاضای ایجاد شده برای سهام این گروه پیشرو، رشد قیمت‌ها و شاخص‌های بازار سرمایه را فراهم کرده است.
    وی روند کلی بازار را در چند روز گذشته مثبت دانست و اظهار کرد: به فراخور تحولات و خبرهایی که به بازار می‌رسد، گروه‌های مختلف مانند سیمانی‌ها و فلزات اساسی دچار نوسان مثبت و منفی می‌شوند. هرچند روند کلی بازار سرمایه که در واقع نشان‌دهنده روند کل اقتصاد کشور است، مثبت ادامه دارد.
    مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن در واکنش به شایعه وجود حباب در بازار نیز تشریح کرد: بحث حباب در بازار سرمایه به طور کلی بسیار پیچیده و نیازمند مطالعات زیادی است. بنابراین اینکه بگوییم بازار سرمایه دچار حباب شده است در بیشتر اوقات بحثی غیر کارشناسی و غیر تخصصی است. همچنین به این دلیل که بازار سرمایه از صنایع گوناگونی تشکیل شده است و به لحاظ ماهیت برخی اوقات این صنایع برعکس هم عمل می‌کنند. برای مثال افزایش نرخ ارز موجب رشد و سودآوری برخی صنایع و کاهش سود بعضی دیگر می‌شود.
    این فعال بازار سرمایه معتقد است: با توجه به روند نزولی بازار سرمایه طی 22 ماه پیش از رشد اخیر، بسیاری از قیمت‌ سهام به سطح حداکثری پیشین خود نرسیده است و با توجه به این موضوع صحبت از حبابی شدن بازار سرمایه بسیار زود به نظر می‌رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها