عصر خودرو

رونق معاملات "اخزا" در روز پایانی عرضه اولیه

ارزش معاملات امروز اسناد خزانه اسلامی از ۵۴۰ میلیارد ریال عبور کرد

عصر بازار- در نخستین روز هفته ضمن رشد ۱۰ واحدی آیفکس، ۵۴۰ میلیارد ریال معامله در ۵ نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد.

ارزش معاملات امروز اسناد خزانه اسلامی از ۵۴۰ میلیارد ریال عبور کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس در هفدهمین روز بهمن‌ماه شاهد عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا2" با کشف قیمت 872 هزار ریال و میانگین موزون قیمت 872 هزار و 66 ریال بود، این در حالی است که ارزش معاملات در نمادهای اسناد خزانه از ابتدا تا کنون در مجموع بیش از 5 هزار و 123 میلیارد ریال بوده است.
    در بازار اول 87 میلیون و 510 هزار ورقه بهادار به ارزش 801 میلیارد ریال و در بازار دوم 130 میلیون ورقه بهادار با رقم 480 میلیارد ریال داد و ستد شد.
    در بازار اوراق با درآمد ثابت، بالاترین حجم معاملات مربوط به داد و ستد 600 هزار ورقه اجاره پترو ریگ بود و ارزش معاملات در نماد"اخزا2" به عدد 179 میلیارد ریال رسید و در بین نمادهای فرابورسی در جایگاه دوم قرار گرفت.ارزش معاملات امروز در 5 نماد اسناد خزانه اسلامی از 540 میلیارد ریال گذشت.
    طی امروز در مجموع 337 میلییون ورقه بهادار در 33 هزار نوبت  به ارزش 2 هزار و 435 میلیارد و 300 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. آیفکس هم با ادامه دادن روند صعودی، رشد 10 واحدی را ثبت کرد و به 802 واحد رسید.
    بیشترین حجم معاملات در بازار سهام به خرید و فروش 31 میلیون سهم بانک دی اختصاص یافت و بیشترین ارزش معاملات را گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی از آن خود کرد.
    در روز جاری، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن ضمن افت قیمت در محدوده 850 تا 880 هزار ریال دست به دست شد و بالاترین قیمت این اوراق در نماد آذرماه 94 رقم خورد.
    بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF نیز متعلق به معامله 880 هزار سهم صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان بود؛ ضمن آنکه پذیره‌نویسی صندوق آرمان آتی کوثر امروز هم در بازار سوم ادامه یافت.
    گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت نیرو سرمایه جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز دوشنبه 19 بهمن، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها