عصر خودرو

میز صنعت لیزینگ برگزار شد

عصر بازار- مدیران عامل شرکتهای لیزینگ بورسی و غیربورسی مهمان بورس اوراق بهادار تهران بودند و در نشستی به بیان چالش های این صنعت پرداختند.

میز صنعت لیزینگ برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران- حسینی مقدم معاون ناشران و اعضا بورس اوراق بهادار تهران با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به پذیرش و درج شرکت واسپاری ملت در فهرست نرخ های بورس اوراق بهادار تهران، بر آن شدیم تا با چالش­های این صنعت در میز صنعت لیزینگ آشنا شویم. در این جلسه از مدیران عامل شش شرکت لیزینگ پذیرفته شده در بورس تهران و همچنین یک شرکت فرابورسی به همراه مدیران عامل شرکتهای لیزینگی که هنوز در بورس یا فرابورس پذیرفته نشده اند دعوت به عمل آمد. همچنین مهمانانی از اداره مالیات بر ارزش افزوده، انجمن لیزینگ، سازمان بورس و اوراق بهادار و صاحبنظران این صنعت، در ابن نشست حضور داشتند.

    حسینی مقدم به بیان هدف این نشست پرداخت و اعلام کرد: صنعت لیزینگ در همه اقتصادها از صنایع بسیار اثر گذار است و در کشور ما هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 35 شرکت لیزینگ دارای مجوز درکشور وجود دارد افزود: از این تعداد صرفا 6 شرکت در مجموعه بورس حضور دارند.

    حسینی مقدم افزود: یکی از مهمترین موانع صنعت لیزینگ تامین مالی است و یقینا بازار سرمایه می تواند به این صنعت کمک مناسبی نماید. تا کنون نیز شرکتهای لیزینگی بورسی از امکانات ابزارهای جدید استفاده کردند و به نظرمی رسد با انتظار کاهش از نرخ بهره، استفاده از این ابزارها به صرفه­ تر و پر رونق تر شود.

    معاون ناشران و اعضای بورس تهران همچنین پذیرش شرکت واسپاری ملت را به مدیرعامل این شرکت تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که بورس بتواند میزبان سایر شرکتهای لیزینگی نیز باشد.

    در این جلسه صاحبنظران به بیان نقطه نظرات و اظهار نظر در خصوص چالش های صنعت لیزینگ پرداختند. این جلسه در روز چهارشنبه، چهاردهم بهمن در سالن اجتماعات بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها