عصر خودرو

حرکت قطارها در رخدادی بی‌سابقه در مسیر ریلی مشهد متوقف شد

عصر بازار- مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: برای نخستین بار در طول ۶۲ سال اخیر، امروز نهم فروردین ماه ۱۳۹۹ نبود مسافر حرکت قطارها را در مسیر ریلی مشهد متوقف کرد.

حرکت قطارها در رخدادی بی‌سابقه در مسیر ریلی مشهد متوقف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مصطفی نصیری ورگ روز شنبه افزود: در پی بحران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و کاهش تقاضای سفر با قطار امروز هیچ قطار مسافربری در مسیر راه‌آهن حرکت نداشت.

    وی ادامه داد: این رخداد در طول تاریخ فعالیت ایستگاه راه‌آهن مشهد به عنوان یکی از پررفت و آمدترین ایستگاههای قطار در ایران بی‌سابقه است.

    مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: حتی در زمان حادثه انفجار در ایستگاه خیام که بهمن ماه 1382 رخ داد حرکت قطار محلی در مسیر سرخس - مشهد به فعالیت خود ادامه داد.

    وی افزود: نهم فروردین ماه 1399 تنها روزی از سال 1336 زمان آغاز فعالیت در ایستگاه راه‌آهن مشهد تاکنون است که فعالیت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد متوقف می‌شود.

    نصیری ورگ ادامه داد: البته حرکت قطارهای باربری در مسیر مشهد و ایستگاه بین‌المللی سرخس به صورت روزانه همچنان ادامه دارد.

    وی گفت:  اداره‌کل راه‌آهن خراسان آمادگی دارد در این ایام که حرکت خودروها در مسیرهای جاده‌ای در پی اجرای "طرح فاصله‌گذاری اجتماعی" به شدت کاهش یافته، نسبت به تامین اقلام اساسی استان از طریق حمل در شبکه ریلی اقدام کند.

    پیش از این فعالیت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد در پی کاهش سفرهای نوروزی امسال بخاطر بحران بیماری همه‌گیر، از روزانه 94 رام قطار به تا سه رام کاهش یافته بود.

    حرکت قطارهای محلی مشهد - سرخس و مشهد - آزادور نیز از ابتدای فروردین ماه متوقف شده است.

    پارسال 14 میلیون و هزار و 93 مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که در مقایسه با سال ماقبل آن یک درصد کاهش داشت.

    بیشترین میزان کاهش مسافر راه‌آهن خراسان مربوط به اسفند ماه گذشته است که علت آن نیز کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

    23 ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است. در حالت عادی روزانه 94 رام قطار مسافربری و 10 رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند. 

    هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد از مجموع 10 هزار کیلومتر شبکه ریلی ایران، در خراسان رضوی قرار دارد. افزون بر 40 درصد قطارهای مسافربری کشور در مسیر ریلی مشهد رفت و آمد دارند.

    همزمان با افزایش شمار بیماران کرونا به افزون بر 32 هزار نفر در ایران، این تعداد در خراسان رضوی به هزار و 133 نفر رسیده است.
    همچنین تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها بطور قطعی مثبت بوده، تاکنون 185 نفر گزارش شده است.

    برچسب ها