عصر خودرو

آمریکا برنامه خرید نفت برای ذخایر استراتژیک خود را لغو کرد

عصر بازار- وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد با رد شدن درخواست تأمین بودجه ۳ میلیارد دلاری این وزارتخانه، برنامه خود برای خرید نفت خام برای ذخایر استراتژیک را لغو می‌کند.

آمریکا برنامه خرید نفت برای ذخایر استراتژیک خود را لغو کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از مهر، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد پس از اینکه درخواست این وزارتخانه برای تأمین بودجه 3 میلیارد دلاری، در بسته مشوق 2 تریلیون دلاری دولت گنجانده نشد، برنامه خود برای خرید نفت خام برای ذخایر استراتژیک این کشور را لغو می‌کند. این برنامه قرار بود به منظور تقویت قیمت نفت انجام شود.

    این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد: با توجه به تأیید نشدن بودجه خرید نفت برای برنامه مصوب 19 مارس 2020، این وزارتخانه این برنامه را تعلیق می‌کند. در صورت تأمین شدن بودجه برای خرید نفت این مصوبه، وزارت انرژی مجدداً آن را اجرایی اعلام خواهد کرد.

    مصوبه 19 مارس دولت آمریکا برنامه‌هایی برای خرید 30 میلیون بشکه نفت خام اولیه برای ذخایر استراتژیک ایالات‌متحده مشخص کرده بود تا در آینده کل این خریدها به 77 میلیون بشکه افزایش پیدا کند.

    اما تأمین بودجه این طرح از بسته مشوق 2 تریلیون دلاری مورد توافق دولت و سنا خارج شد. سنا چهارشنبه شب به این بسته رأی مثبت داد و انتظار می‌رود روز جمعه مجلس نمایندگان آمریکا هم آن را به رأی بگذارد.

    وزارت انرژی آمریکا در برآورد اولیه خود برای این طرح 3 میلیارد دلار بودجه درخواست کرده بود.

    برچسب ها