عصر خودرو

هیأت مدیره سازمان بورس تصویب کرد؛

راه اندازی "کمیته تطبیق" با هدف استاندارد سازی رویه ها

عصر بازار- سرپرست گروه مشاوران حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل «کمیته تطبیق» در معاونت حقوقی با تصویب هیأت مدیره سازمان خبر داد.

راه اندازی "کمیته تطبیق" با هدف استاندارد سازی رویه ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، غلامعلی میرزایی‌منفرد با بیان مطلب فوق گفت: با هدف استانداردسازی رویه‌ها و انطباق آنها با قوانین و مقررات، شناسایی ریسک‌های حقوقی، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه حقوقی و جلوگیری از وقوع ناهنجاری در بازار، ساختاری تحت عنوان "کمیته تطبیق" به تأیید هیأت مدیره سازمان رسید که در معاونت حقوقی اهداف سازمان را پیگیری خواهد کرد.
    وی در ادامه اظهار داشت: هیأت‌های تطبیق در بازارهای مالی پیشرو، نقش مهمی در انطباق عملکردها با قوانین و مقررات دارند. این هیأت‌ها وظایفی چون ارتقای سطح تبعیت و تطبیق با مقررات، جلوگیری از تقلب و فساد، کنترل و نظارت بر ریسک و النهایه ابلاغ سیاست‌ها و خط ‌مشی‌های نهاد ناظر به اشخاص تحت نظارت را بر عهده دارند.
    میرزایی منفرد با بیان اینکه کمیته های تطبیق نقش "چشم‌ها و گوش‌های نهاد ناظر" را دارند، اظهار داشت: هیأت‌های مزبور همواره با رویکردی ریسک محور در مسیر تحقق تبعیت بیشتر از قوانین و مقررات، از ابزاری نظیر ارتباطات و فناوری‌ از راه دور، چاپ و تکثیر اطلاعات و منابع آموزشی و انجام برخی بازرسی‌های منظم و غیرمنظم استفاده می کنند.
    این مقام مسئول همچنین در خصوص ضرورت بازنگری قانون بازار اوراق بهادار افزود:  هرچند قانون بازار اوراق بهادار در سال 84، در نوع خود تحولی بزرگ در ساختار بازار سرمایه ایجاد کرد که به تشکیل و توسعه انواع نهادهای مالی با کارکردهای گوناگون و ابزار مالی مختلف به منظور تأمین مالی انواع حوزه‌ها منجر شد؛ اما با گذشت حدود یک دهه از عمر آن، برخی اصلاحات در آن ضروری به نظر می‌رسد.
    وی در این باره خاطر نشان کرد: به همین منظور اهتمام سازمان بر این است که نقطه نظرات فعالان بازار اعم از تشکل‌های خود انتظام، نهادهای مالی، ناشران، سرمایه‌گذاران و صاحب نظران مالی و حقوقی به منظور رفع خلأ‌ها و نواقص موجود به منظور همگام‌سازی آن با استانداردها و معیارهای بین‌المللی از جمله اصول و قواعد آیسکو و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اخذ شود.
    میرزایی منفرد تصریح کرد: چنانچه صاحب‌نظران نقطه نظر اصلاحی در مورد قانون بازار اوراق بهادار دارند، می‌توانند پیشنهادهای خود در خصوص اصلاح قانون بازار را با مراجعه به لینک "پیشنهادهای اصلاحی قانون بازار" در سایت سازمان مطرح و یا از طریق مکاتبه با گروه مشاوران حقوقی، پیشنهادات خود را مطرح کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها