عصر خودرو

نرخ هر کیلو مرغ به ۱۲ هزار تومان رسید

عصر بازار- اسداله نژاد گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار تومان است.

نرخ هر کیلو مرغ به ۱۲ هزار تومان رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن‌صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: با توجه به مازاد تولید و کاهش قدرت خرید خانوار در پی گسترش ویروس کرونا با انباشت شدید مرغ در واحدهای مرغداری رو به رو هستیم که این امر منجر به سیر نزولی قیمت مرغ در بازار شده است

    وی افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 8 هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 12 هزار تومان است.

    شرایط بازار برای تولید نرغ مناسب نیست
    اسداله نژاد با اشاره به اینکه شرایط بازار برای تولید مرغ مناسب نیست، بیان کرد: با توجه به تعطیلی کسب و کار، قدرت خرید مردم دچار افت شدید شده که این موضوع بر قیمت های بازار تاثیر گذاشته است.

    نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران تزریق مرغ به بازار را همانند تزریق سم به تولیدکننده دانست و گفت: با توجه به آنکه قیمت مرغ گرم از منجمد پایین تر است، از این رو در صورت تزریق مرغ منجمد خریداری جود ندارد.

    وی در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی تصریح کرد: قیمت کنجاله سویا روند روبه رشدی داشته است و در بخش دیگر بارگیری ذرت با تاخیر مواجه بوده است، هر چند برخی واردکنندگان هر کیلو ذرت را با نرخ یک هزار و 350 تومان به مرغداران عرضه می کنند، اما در مدت زمان 2 ماهه به دست تولیدکننده می رسد.

    برچسب ها