عصر خودرو

ترخیص ۲۴ ساعته کالا‌های مقابله با کرونا در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)

عصر بازار-فولادی گفت: ترخیص و واردات کالا‌های بهداشتی مبارزه با کرونا در اولویت اصلی فعالیت‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) قرار دارد.

ترخیص ۲۴ ساعته کالا‌های مقابله با کرونا در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نادر فولادی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام خمینی (ره) گفت: شرکت‌های انبار‌های عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) یک هلدینگی است که زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشور است.

    او ادامه داد: مجموعه انبار‌های عمومی امام‌ خمینی (ره) دارای بهینه‌ترین فضای انبار در میان شرکت‌های انبار‌های عمومی به‌شمار می‌رود که این امر باعث شده است درآمد‌های این شرکت به نسبت فضایی که در اختیار دارد بسیار مقرون به‌صرفه است.

    فولادی گفت: در حال حاضر حدود 32 شرکت و شعبه زیر مجموعه هلدینگ شرکت انبار‌های عمومی ایران است که از جمله شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی که در حال انجام وظیفه به کشور است یکی از این زیر مجموعه‌ها است.

    مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام خمینی (ره) اضافه کرد: وظیفه این شرکت بحث امانت دارای و انبارداری داری کالا‌های وارداتی کشور است که با توجه به شیوع بیماری کرونا کالا‌های مربوطه در انبار‌های این گمزک پیاده سازی می‌شوند به طوری که شرکت گمرک فرودگاهی امام خمینی نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته و سعی کرده است با حداقل اسناد بتواند سهولتی ایجاد کند که هرچه سریعتر بار از گمرک ترخیص و بدست مراجع مربوطه برسد.

    فولادی ادامه داد: خوشبختانه کالا‌های وارد شده به صورت حمل یکسره و بدون توقف توسط نیرو‌های گمرک عملیات بارگیری و تخلیه آن‌ها انجام شده و ما سعی کردیم در مجموعه انبار گمرک فرودگاه امام خمینی و باتوجه به نیاز کشور و کمکی که می‌توانیم به بیماران کرونایی داشته باشیم و به صورت ایثارگرایانه و بدون هیچ هزینه‌ای دریافت نکنیم.

    او افزود: با توجه به اینکه این کالا‌ها از خارج کشور وارد می‌شوند و ممکن است به ویروس کرونا آلوده باشند برای جلوگیری از این ویروس بار‌ها توسط نیرو‌های اچ اس سی این شرکت سم پاشی و گندزدایی می‌شوند.

    فولادی گفت: ترخیص و واردات کالاهای بهداشتی مبارزه با کرونا در اولویت اصلی فعالیت های گمرکات کشور قرار دارد و این کالاها باید به سرعت و بدون وقفه ترخیص شود و به دست بخش های مرتبط برسد.

    مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام خمینی (ره) تصریح کرد: تمامی هزینه‌های جهت ضدعفونی نظیر ماسک، دستکش و ... از طریق خود شرکت فرودگاهی امام خمینی تهیه و در اختیار کارکنان گمرک قرار می‌گیرد.

    فولادی در ادامه با اشاره به نام گذاری سال توسط رهبری و برنامه‌های گمرک شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: خوشبختانه رهبر انقلاب هرساله به بحث اقتصادی در کشور می‌پردازد و امسال هم بحث جهش تولید را نامگذاری کردند و ماهم به عنوان نهادی که در کنار گمرک در حال انجام وظیفه هستیم، تا بتوانیم به نحوه احسنت به فعالیت اقتصادی و ارائه خدمات به مشتریان بپردازیم.

    او گفت: در حال حاضر باتوجه به این شعار سال توانسته ایم انبار‌های تخصصی نظیر انبار‌های سردخانه ای، جنرال، کالا‌های خطرناک و عادی در گمرک ایجاد کنیم و خوشبختانه در این زمینه موفق عمل کرده به طوری که 98 درصد بار هوایی در گمرک فرودگاه امام خمینی وارد می‌شود و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم در بحث ارائه به خدمات مشتریان حرف اول را نسبت به شرکت‌های دیگر داشته باشیم.

    برچسب ها