عصر خودرو

رییس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

۳ شرط تحقق وعده تک‌نرخی شدن ارز

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی تهران تک‌نرخی شدن ارز را با ۳ پیش‌شرط عملی دانست و گفت: پیش از این سالانه رقمی حدود ۴ تا ۵ میلیارد دلار بابت اجاره خطوط هواپیمایی خارجی می‌رفت و اکنون با قرارداد اجاره به شرط تملیک قرار است این رقم در جیب خود ما بماند و طی ۸ سال صاحب بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما شویم بدون ریالی هزینه.

۳ شرط تحقق وعده تک‌نرخی شدن ارز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، مسعود خوانساری در پاسخ به اینکه دولت مدام سخن از تک نرخی کردن ارز تا 6 ماه آینده به میان می‌آورد و آیا با وضع موجود پشتوانه ارزی به حدی است که این اتفاق بیفتد، پاسخ داد: تک نرخی شدن نرخ ارز منافاتی با اینکه دولت چه از میزان پشتوانه ارزی برخوردار است،ندارد و این برداشته شدن تفاوت بین ارز آزاد و دولتی می‌تواند به رشد اقتصادی کمک کند، اگر بانک مرکزی بتواند از نوسانات نرخ ارز جلوگیری کند این کار شدنی است به شرط آنکه قیمت ارز را بازار تعیین کند نه اینکه دستوری باشد.

    وی تاکید کرد: اکنون تفاوت بین نرخ ارز دولتی و ارز آزاد 650 تومان است و با توجه به اینکه در سال آینده رشد اقتصادی خواهیم داشت و در کنار آن ارزهای بلوکه شده در کشورهای دیگر آزاد شده و مقداری هم سرمایه گذاری خارجی به کشور می‌آید تک نرخی شدن نرخ ارز عملی است.

    خوانساری در پاسخ به سوال دیگری در مورد خرید 10 و نیم میلیارد دلار هواپیمای ایرباس از فرانسه در شرایطی که کشور به زیرساخت‌های مهمتری در حوزه‌های عمران و حمل و نقل نیاز دارد،گفت: خرید هواپیما از محل درآمدزایی که این هواپیماها در خطوط هوایی کشور دارند محقق شده با این مثال که شما خانه‌ای اجاره‌ای را به مدت 8 تا 10 سال اجاره کنید و از محل پرداخت اجاره شما صاحبخانه شوید،خرید ایرباس‌ها نیز به همین شیوه انجام شده است.

    رئیس اتاق تهران به این نکته اشاره کرد که پیش از این سالانه رقمی حدود 4 تا 5 میلیارد دلار بابت اجاره خطوط هواپیمای خارجی می‌رفت و اکنون قرار است این رقم در جیب خود ما بماند و طی 8 سال صاحب بیش از 100 فروند هواپیما شویم بدون آنکه دولت ریالی از جیب خود هزینه کند.

    وی اظهار امیدواری کرد تا سال آینده با تغییراتی که اتفاق افتاد رکود نیز کم کم از اقتصاد ایران رخت بربندد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها