عصر خودرو

افزایش تمایل سرمایه‌گذاران خارجی در چین با وجود کرونا

عصر بازار-شهرداری شانگهای از افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در بخش مالی چین خبر داد.

افزایش تمایل سرمایه‌گذاران خارجی در چین با وجود کرونا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مقامات شهر شانگهای چین اعلام کرده‌اند که مقایسه آمار ثبت شده دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که برخی از نهادهای بزرگ مالی جهان نظیر موسسه بلک‌راک(بزرگ‌ترین موسسه سرمایه‌گذاری جهان) و بانک جی‌پی مورگان (بزرگ‌ترین بانک آمریکا) میزان سرمایه‌گذاری خود در این شهر و سایر نقاط چین را با وجود شیوع ویروس کرونا افزایش داده‌اند.

    طبق اعلام دفتر امور مالی شهرداری شانگهای، هر چند مجموع سرمایه‌گذاری خارجی در چین روندی کاهشی داشته اما افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش مالی نشان می‌دهد که شانگهای در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های مالی در جهان است و با وجود شیوع گسترده کرونا، نهادهای معتبر جهانی اعتماد خود را به این شهر و اقتصاد چین حفظ کرده اند.

    مسئولان شانگهای اخیرا برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، محدودیت ورود اتباع و کالاهای خارجی را افزایش داده اند. به عنوان بخشی از فاز نخست توافق تجاری آمریکا و چین، طرف چینی متعهد به افزایش واردات خود از آمریکا طی یک بازه سه ساله شده است و بخشی از کالاهای آمریکایی نیز از طریق پایانه های تجاری شانگهای وارد خواهد شد.

    برخی از موسسات سرمایه‌گذاری جهانی با توجه به تسهیلات جدید تشویقی دولت چین و موافقت آمریکا به دنبال ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در چین هستند که شانگهای یکی از اصلی ترین مقاصد این سرمایه‌ها خواهد بود.

    بانک سنگاپوری دی بی اس و بانک آمریکایی مورگان استنلی نیز از پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری در چین خبر داده‌اند.

    فلیپو گری، مدیر بخش آسیا - اقیانوسیه در همین رابطه گفت: تغییرات صورت گرفته در قوانین جذب سرمایه چین، فرصت خوبی برای توسعه فعالیت‌های ما در این کشور و بازار شرق آسیا محسوب می شود.

    علاوه بر شرکت ها و بانک های غربی، بزرگ ترین تولید کننده آلمینیوم روسیه یعنی شرکت روسال نیز خبر از انجام سرمایه‌گذاری های جدید در چین داده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو