عصر خودرو

مذاکره با خارجی‎ها برای توسعه گردشگری دریایی کشور

کشتی‎های کروز به ایران می‎آیند

عصر بازار- شرکت سرمایه­‎گذاری ایرانگردی و جهانگردی در گردشگری دریایی، ورود کشتی‎های کروز مدرن به کشور، تامین تجهیزات تفریحات دریایی و راه‎اندازی رستوران‎های دریایی سرمایه‎گذاری می‎کند.

کشتی‎های کروز به ایران می‎آیند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ماین نیوز، مدیرعامل شرکت سرمایه‎­گذاری ایرانگردی و جهانگردی، با اشاره به  فرصت‎های سرمایه­‎گذاری در حوزه گردشگری در شرایط پساتحریم، از اجرای برجام و باز شدن فضای سیاسی و اقتصادی در کشور  به عنوان شرایط مناسبی نام برد که با استقاده از آن می‎توان در عرصه‎­های مختلف گردشگری و تفریحی سرمایه­‎گذاری­ها و اقدامات گسترده­‎ای را انجام داد.

    محسن قریب با اشاره بر اینکه طبق چشم انداز 10 ساله آینده کشور و سیاست های اعلامی سازمان میرات فرهنگی باید سالانه 20  میلیون گردشگر به کشور ما وارد شود، خاطرنشان کرد: آمار فعلی میزان گردشگران ورودی به ایران سالانه چهار میلیون نفر است و  برای رسیدن به جمعیت 20  میلیون مسافر ورودی، باید تمامی ظرفیت های گردشگری کشور ما  پنج برابر شود.

    وی افزود: طبیعتا، این افزایش ظرفیت پنج برابری باید در زمینه هتل‎­سازی،مراکز خدماتی و تفریحی، مراکز پذیرایی و هم در زمینه تولیدات صنایع دستی و سوغات سفر و حمل و نقل عمومی و شهری باید باشد.

    قریب توضیح داد: متاسفانه تحریم‎ها از ورود کشورهای علاقه‎مند به سرمایه­‎گذاری در ایران جلوگیری می­‎کرد ولی اکنون خوشبختانه فضا باز شده و شرایط ما در مبادلات بانکی، ارسال مراسلات، زمینه‎­های سرمایه گذاری، بانک و بیمه مانند دیگر کشورها شده است و این جذب خیل علاقه‎مندان به سرمایه گذاری در ایران را سرعت می‎دهد.

    وی ادامه داد: بر همین اساس و پیرو سخنان اخیر ریاست جمهوری که کشور در مقطع زمانی فعلی نیاز به منابع ارزی و خارجی دارد شرکت ایرانگردی و جهانگردی طی چند ماه­های گذشته جلسات و نشست­های مشترکی را با هیات­های خارجی داشته است.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‎­گذاری ایرانگردی و جهانگردی عمده مباحث مطرح شده در مذاکرات خارجی  را حول محور سرمایه‎گذاری برای ایجاد مراکز اقامتی و ساخت هتل­‎های جدید عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، سیاست نخست این شرکت توسعه مراکز اقامتی است چراکه در شرایط موجود ما چهار هزار تخت آماده پذیرایی در سراسر کشور در هتل ها داریم و طی یک سیاست زمانبندی شده سه تا پنج ساله، این ظرفیت را به 10 هزار تخت افزایش خواهیم داد.

    وی اضافه کرد: برای رسیدن به این افزایش ظرفیت دو برابر و نیمی، حدود یک میلیارد دلار سرمایه ارزی مورد نیاز است.

    قریب درباره سطح توافقات انجام شده نیز تصریح کرد: با برخی از این شرکتها تفاهمنامه‎هایی را امضا کرده‎­ایم، تا با فراهم شدن شرایط در قالب مشارکت در احداث هتل­های جدید با این شرکت­های هتل­‎ساز قرار داد  ببندیم البته در این تفاهمنامه­‎ها برای طرفین مذاکره سه تا شش ماه فرصت گذاشته شده که مبانی کار و ظرفیت ها بررسی شود تا به یک قرارداد بینجامد.

    او با بیان اینکه تراز گردشگری در ایران منفی است به طوری که بر اساس آمار، تعداد گردشگران خروجی از ایران هفت میلیون نفر و تعداد گردشگران ورودی چهار میلیون نفر است، خاطرنشان کرد: این یک هدف ملی است که زمینه­‎های سفر و گردشگری مردم حدالامکان در داخل کشور فراهم کنیم .

    وی تاکید کرد: البته سفر به کشورهای دیگر هم ضروت است تا مردم تجارب جدید به دست بیاورند و ایده­های نو پیدا کنند. اما اکنون بخشی از سفر ایرانیان به خارج از کشور به دلیل مشکلاتی است که در زیرساخت های کشور ما وجود دارد به طوری که نمی توانیم خدمات خوبی را به گردشگران ارائه دهیم و به خاطر همین با سفرهای خارجی ایرانیان، منابع مالی کشور هم خارج می‎­شود.

    قریب درخصوص راهکار حرکت تراز منفی گردشگری به سمت مثبت نیز  یادآور شد: ما باید زیرساخت‎های مناسب را در گردشگری کشور به ویژه در امور تفریحی، اقامتی و پذیرایی به نحو خیلی خوب و در حد استانداردهای بین المللی فراهم کنیم تا ذهنیت و تصور گردشگران از اینکه انتظاراتشان گردشگریشان در ایران برآورده نمی­‎شود، به تدریج  از بین برود و بتوانند همان خدمات خارجی را  در داخل کشور دریافت کنند  تا این موازنه منفی به سمت مثبت گرایش پیدا کند.

    وی افزود:  در این راستا باید هتل­های جدید، رستوران های مدرن ، مجموعه­‎های تفریحی خانوادگی و مجللی را در کشور  احداث کنیم.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‎­گذاری ایرانگردی و جهانگردی کشور با ابراز تاسف از اینکه کشور ما چندین هزار کیلومتر مرز دریایی دارد، اما  کمترین بهره‎­برداری از دریا صورت می‎گیرد، توضیح داد: در سواحل جنوبی و شمالی کشور هیچ گونه کلوپ و باشگاه‎­های دریایی استاندارد و مناسب برای ارائه خدمات به مردم وجود ندارد علاوه براین تسهیلات مناسبی هم در اختیار کسی قرار نمی گیرد که بتواند برای تاسیس این باشگاه های پرهزینه استفاده کند.

    او به انواع تفریحات دریایی مانند قایقراتی ، ماهیگیری، اسکی روی آب و غواصی اشاره کرد و گفت: ورزش‎های دریایی زیادی وجود دارد که  هم مردم را با جاذبه­‎های دریایی آشنا می‎کند و هم تفریحات سالم و پر انرژی است و می تواند مورد استقبال جوانان و خانواده ها قرار  بگیرد اما ما در کشور  تقریبا از عمده این امکانات و ورزش ها محروم هستیم.

    قریب با بیان اینکه در  مناطق ساحلی شمالی و جنوبی احتیاج به امنیت  مستمر و توسعه داریم گفت: این امنیت با حضور مردم شکل می‎گیرد بنابراین، مردم به امکاناتی نیاز دارند تا در  این مناطق ساکن شوند و امنیت منطقه آبی ما را تامین کنند.

    سرمایه گذاری در گردشگری دریایی

    مدیرعامل شرکت سرمایه­‎گذاری ایرانگردی و جهانگردی یکی از اولویت­‎های این شرکت‎ را سرمایه‎گذاری در  گردشگری دریایی ، ورود کشتی‎های کروز مدرن به کشور، فعال‎سازی تجهیزات تفریحات دریایی در سواحل و احداث رستوران‎های دریایی اعلام کرد و گفت:ما امیدواریم در فاز دوم مذاکرات خود با طرف‎های خارجی درباره گردشگری دریایی نیز به توافقاتی برسیم و بتوانیم تفریحات دریایی و مراکز اقامتی دریایی را در سواحل کشور توسعه دهیم.

    وی در خصوص  اقدامات شرکت سرمایه­‎گذاری ایرانگردی و جهانگردی در حوزه گردشگری دریایی اظهار داشت:در زمینه ساخت کشتی‎های تفریحی و احداث رستوران دریایی اقداماتی انجام داده‎ایم که در حال بهره برداری است اما در براساس آنچه که باید انجام شود، این اقدامات بسیار ناچیز است.

    برچسب ها