عصر خودرو

عربستان قیمت نفت خود را در بازار آسیا کاهش داد

عصر بازار- عربستان قیمت انواع نفت سبک خود را برای ماه مارس در بازار آسیا ۲۰ سنت کاهش داد.

عربستان قیمت نفت خود را در بازار آسیا کاهش داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عربستان قیمت انواع نفت سبک خود را برای ماه مارس در بازار آسیا پایین آورده است. این اقدام نشان می دهد که بزرگترین صادر کننده نفت جهان همزمان با ورود نفت ایران به بازار تغییری در سیاست خود مبنی بر دفاع از سهم خود از بازار صورت نداده است.

    شرکت دولتی نفت عربستان قیمت رسمی نفت خام سبک عرب خود را در بازار آسیا 20 سنت کاهش داده و به یک دلار در هر بشکه پایینتر از شاخص منطقه ای رسانده است. بر اساس برآورد 7 پالایشگاه و تاجر منطقه ای انتظار می رفت شرکت آرامکو قیمت این نوع نفت خود را 40 سنت کاهش دهد.
    قیمت نفت برنت امسال به دلیل پیش بینی افزایش صادرات ایران پس از لغو تحریم ها حدود 8 درصد کاهش یافته است.
    رابین میلز، مدیر موسسه قمر انرژی گفت: هیچ کدام از آنها (ایران و عربستان)نمی خواهد یک اینچ از سهم خود از بازار کوتاه بیاید تا زمانی که وضعیت بازار روشن تر شود و مشخص شود که چه مقدار عرضه بیشتر قرار است وارد بازار شود... ایرانی ها تلاش دارند به بازار برگردند و آسیا هم قرار است اصلی ترین بازار برای هر دوی آنها باشد.
    میلز افزود، ایران احتمالا امسال روزانه 600 تا 800 هزار بشکه نفت بیشتر وارد بازار خواهد کرد. تولید نفت عربستان در ماه ژوئن بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی به 10.48 میلیون بشکه رسید و بر اساس آمارهای جمع آوری شده بر بلومبرگ، ماه گذشته 10.2 میلیون بشکه بود.
    عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره برنامه ایران برای افزایش صادرات نفت خود گفت:ما معتقدیم فضای کافی در بازار برای کشورهایی که نفت تولید می کنند وجود دارد.
    مقامات اوپک گفته اند، تولید اضافه امسال کاهش خواهد یافت، زیرا تولید کشورهای تولید کننده غیر عضو کاهش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها