عصر خودرو

تاکید بر ترخیص سریع کالا ؛

دستور وزیر اقتصاد به ترخیص فوری کالاهای بهداشتی از گمرکات

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در گمرک منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی از نزدیک در جریان روند ورود اقلام بهداشتی و درمانی مبارزه با کرونا قرار گرفت و برای تسهیل فرایند ترخیص این کالاها، دستورهایی صادر کرد.

دستور وزیر اقتصاد به ترخیص فوری کالاهای بهداشتی از گمرکات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، آقای فرهاد دژپسند همچنین از طریق ویدئو کنفرانس با مدیران گمرک های بوشهر، باشماق، پرویز خان، بندر عباس و آستارا گفتگو کرد و ضمن تشکر از فعالان و سربازان گمنام عرصه جنگ اقتصادی ، از نزدیک در جریان فعالیت های این گمرک ها قرار گرفت.

    وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 41 میلیارد و 300 میلیون دلار کالاهای غیر نفتی از کشور صادر شد ، افزود: در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را سال جهش تولید خوانده اند، باید لوازم این جهش توسط نهادهای مسئول ایجاد شود و از جمله در بخش گمرک، امور گمرکی مربوط به صادرات و واردات کالاهای واسطه ای و مواد اولیه به سرعت انجام شود و این امر مستلزم تحرک بیشتر گمرک های کشور است.
    وی با اشاره به اینکه مقدمات ایجاد گمرک الکترونیکی در سطح گمرکات در دستور کار قرار دارد ، افزود: قرار است گمرک الکترونیک حداکثر تا هفته دولت امسال به طور کامل در همه گمرکات کشور مستقر شود.
    دژپسند جهش در صادرات را یکی از راههای تحقق شعار و هدف جهش تولید خواند و تصریح کرد: گمرکات کشور باید نقش اساسی خود را در این زمینه با دقت و سرعت و حداکثر کیفیت، انجام دهند.
    وی افزود: ترخیص و ورادات کالاهای بهداشتی مبارزه با کرونا در اولویت اصلی فعالیت های گمرکات کشور قرار دارد و این کالاها باید به سرعت و بدون وقفه ترخیص شود و به دست بخش های مرتبط برسد ضمن اینکه گمرکات باید جلوی صادرات کالاهای مرتبط با مبارزه با بیماری کرونا را بگیرند چراکه بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، هرگونه صادرات این گونه از کالاها فعلا ممنوع است.
    وزیر اقتصاد همچنین از گمرکات کشور خواست با قدرت جلوی واردات کالاهای گروه چهار را که عمدتا شامل کالاهای لوکس و غیر ضروری است در شرایط خاص اقتصادی کشور بگیرند.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از انبار کالاهای موجود در گمرک فرودگاه امام خمینی و کالاهای اهدایی کشورهای دیگر به مردم کشورمان بازدید کرد و در خصوص ترخیص این کالاها پس از طی سریع مراحل قانونی و نمونه برداری های بهداشتی و اخذ تاییدیه های بهداشت از مراجع قانونی ، دستور لازم را صادر کرد.

    برچسب ها