عصر خودرو

وزارت بهداشت:

داروی ضد ویروس جدید برای درمان کرونا در ایران تولید می شود

این دارو قبلا در چین آزمایش شده و ممکن است برای بیماران کشور ما جواب دهد

عصر بازار- مسئول توزیع داروهای کرونا سازمان غذا و دارو گفت: مواد اولیه یک داروی ضد ویروس جدید که در چین مورد استفاده قرار گرفته طی روزهای آینده وارد می شود و این دارو در کشور تولید می شود.

داروی ضد ویروس جدید برای درمان کرونا در ایران تولید می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار » به نقل از ایرنا، علی رزازان افزود: یک داروی ضد ویروس که فعلا نمی توانیم اسم آن را اعلام کنیم در چین تولید و مصرف شد و در درمان بیماران موفقیت آمیز بوده است، مواد اولیه این دارو وارد کشور شده، اکنون در گمرک است و مراحل ترخیص را می گذراند و بعد از ترخیص این مواد به فاصله دو روز می توانیم این دارو را در کشور تولید کنیم.

    وی افزود: این دارو یک داروی ضد ویروس مستقل است که در کشور چین تولید و آزمایش شده و می تواند در کنار سایر داروهای ضد ویروس موجود در کشور در درمان افراد مبتلا به کووید 19 موثر باشد.

    رزازان گفت: همان طور که در چین مصرف این دارو جواب داده ممکن است در بیماران کشور ما نیز جواب بدهد.

    وی افزود: اکنون داروهای مختلفی مثل کلترا یا داروهای دیگر برای درمان بیماران کووید 19 استفاده می شود. هر تصمیمی در مورد تولید انبوه داروی جدید به تصمیمات کمیته علمی درمان کرونا بستگی دارد ممکن است این کمیته تشخیص دهد که داروی ضد ویروس جدید به صورت مستقل یا اینکه با داروهای دیگر به صورت ترکیبی تولید شود.

    مسئول توزیع داروهای کرونا در سازمان غذا و دارو گفت: کمیته علمی دارو و درمان ستاد مبارزه با کرونا در ایران یکی از کمیته های قوی در دنیاست که بسیاری از کشورها از نتایج تحقیقات این کمیته استفاده می کنند.

    رزازان ادامه داد: ویروس کرونا یک ویروس وحشی است. قبلا در ایران این ویروس مورد آزمایش قرار نگرفته که چه دارویی در سرکوب آن موثر است اما هدف وزارت بهداشت صرفا سرکوب ویروس نیست بلکه به دنبال ریشه کنی این ویروس هستیم.

    برچسب ها