عصر خودرو

پیشنهاد افزایش ۴۵درصدی دستمزد از سوی کارگران و مخالفت کارفرمایان

عصر بازار- بیش از ۷ساعت از شروع جلسه شورای‌عالی کار گذشته است و هنوز نظرات شرکای اجتماعی به هم نزدیک نشده است، در حالی که کارگران پیشنهاد افزایش ۴۵درصدی دستمزد را دارند که کارفرمایان مخالف هستند.

پیشنهاد افزایش ۴۵درصدی دستمزد از سوی کارگران و مخالفت کارفرمایان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، دویست و هشتاد و نهمین نشست شورای‌عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران به‌ریاست محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمشید انصاری رئیس سازمان امور استخدامی در حال برگزاری است.

    بیش از 7ساعت از زمان برگزاری این جلسه می‌گذرد اما هنوز مذاکرات بین شرکای اجتماعی ادامه دارد و نظرات کارگران و کارفرمایان به هم نزدیک نشده است.

    محمد شریتعمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای‌عالی کار تأکید کرد: به‌دنبال ایجاد وحدت و همدلی در جامعه هستیم. بنای ما در شورای‌عالی کار  نیز اجماع است و به‌دنبال جمع‌بندی روشنی در خصوص تعیین حداقل دستمزد هستیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست بارها بر سه‌جانبه‌گرایی در نتیجه نهایی تأکید کرد.

    در حالی این نشست ادامه دارد که پیشنهاد کارگران افزایش 45درصدی با افزایش بن کارگری و پایه سنوات است و کارفرمایان و دولت مخالف این پیشنهاد هستند و اصرار بر افزایش 15درصدی دستمزد دارند.

    در ابتدای جلسه نیز نمایندگان کارگران معتقد بودند که برای حفظ بقای زندگی کارگران حداقل یک‌میلیون و 480هزار تومان باید روی مجموع دریافتی کارگران افزوده شود.

    این جلسه هنوز با چانه‌زنی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که امشب رقم و عدد حداقل دستمزد کارگران نهایی شود.

    برچسب ها