عصر خودرو

وزیر نیرو:

پیگیری بازگشت مهاب قدس و مپنا به وزارت نیرو در مراجع قضایی قضایی ادامه دارد

عصر بازار- وزیر نیرو گفت: پیگیری‌ها برای بازگشت مهاب قدس و مپنا به وزارت نیرو در مراجع قضایی ادامه دارد.

پیگیری بازگشت مهاب قدس و مپنا به وزارت نیرو در مراجع قضایی قضایی ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه «عصربازار» به نقل از فارس، حمید چیت‌چیان در پاسخ به این سوال که سرانجام بازگشت مپنا و مهاب قدس به وزارت نیرو به کجا رسید؟ گفت: این موضوع در مجامع قضایی مطرح شده است و با دستور مقام معظم رهبری این کار در حال انجام است.

    وزیر نیرو ادامه داد:موضوع در حال پیگیری است و امیدواریم که قوه قضائیه نتایج آنرا منعکس کند.

    براساس این گزارش، چیت چیان وزیر نیرو در آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم از واگذاری غیر اصولی و نادرست مهاب قدس به آستان قدس رضوی اظهار نارضایتی کرده بود.

    مهاب قدس یکی از بزرگترین شرکت‌های مهندسی مشاوره و اجرا در زمینه طرح‌های آبی و سدسازی است.

    وی اعلام کرده بود: آستان قدس با اختلاف چند هزار میلیارد تومانی بخشی از سهام شرکت مهاب قدس را خریداری کرده است و در هجدهم شهریور 92 از لغو مصوبه دولت احمدی‌نژاد در خصوص احداث راه‌آهن گرگان ــ بجنورد ــ مشهد به‌دلیل فساد 12هزار میلیارد تومانی خبر داده بود.

    پیشتر علیرضا دائمی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در پاسخ به این سؤال که آیا مهاب قدس که سهام آن به آستان قدس واگذار شده به وزارت نیرو بازمی‌گردد؟ گفته بود: برگشت سهام مهاب قدس به وزارت نیرو مدنظر ما نیست، چرا که وزارت نیرو معتقد است سهام مهاب قدس برای اجرای یک پروژه‌ واگذار شده است و آن پروژه اگر اجرا نشود طبعاً سهام آن باید بازگردد و در این شکی نیست.

    وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم ثمن یک قرارداد یا یک معامله را پرداخت کنیم و آن انجام نشود، این خلاف قانون است.

    دائمی در پاسخ به این سؤال که سهام مهاب قدس در حال حاضر در اختیار چه نهادی است، گفت: در حال حاضر مهاب قدس سهام دارد و مالکیت ندارد و این مجموعه در اختیار آستان قدس است.

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در پاسخ به این سؤال که موضوع واگذاری مپنا چطور؟ آیا این شرکت نیز واگذار شده است، گفت: هنوز هیچ چیز واگذار نشده است. یک حکمی بوده است که سهامی واگذار شود و این حکم درحال حاضر در حال بررسی است که آیا این حکم صحیح و درست بوده است یا خیر؟

    به گفته وی، سهام مپنا وابسته به سهام مهاب قدس است و اینها به‌صورت زنجیروار به هم وصل می‌شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها