عصر خودرو

بازار اسلامی در بورس مالتا رواج پیدا کرد

عصر بازار- بورس اوراق بهادار مالتا به منظور جذب سرمایه گذاران مسلمان، شاخص اوراق بهادار اسلامی منتشر خواهد کرد.

بازار اسلامی در بورس مالتا رواج پیدا کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بورس مالتا به منظور جذب سرمایه از شرکت های خاورمیانه و تشویق دولت به انتشار اوراق صکوک، شاخص اوراق بهادار اسلامی منتشر می کند.

    بورس 25 ساله مالتا، بر طبق استراتژی جدیدی که در پیش گرفته است تصمیم دارد تا انتشار اوراق مالی بر طبق اصول اسلامی را در این کشور رواج دهد و بر طبق رویه و اصول این اوراق، معاملات، شرکت هایی که تولیدکننده نوشیدنی های الکی، تنباکو و شرکت های قمار هستند را در این بازار ممنوع کند.

    راه اندازی شاخص اوراق بهادار اسلامی به همکاری کمیته مشورتی شرعی دوبی(دارالشریعه) خواهد بود و این گروه با همکاری یکدیگر نخستین اوراق صکوک را نیز در مالتا منتشر خواهند کرد.

    جوزف پورتلی، مدیر بورس مالتا در این خصوص اظهار داشت: بازار اسلامی و تجارت اسلامی مفاهیم جدیدی در مالتا نیست . اما این برای نخستین بار است که یک سازمان و نهاد رسمی، سعی در توسعه بازار اسلامی دارد.

    در سال 2011 میلادی، نهاد قانون گذار بازار مالتا، نخستین راهنما را در خصوص صندوق های سرمایه گذاری اسلامی منتشر کرد . به این ترتیب، مالتا به عنوان نخستین عضو اتحادیه اروپا بود که دست به چنین کاری زد و توانست صندوق سرمایه گذاری را بر طبق اصول اسلامی راه اندازی کند.

    الین مسقط، مدیر اجرایی بورس مالتا در این خصوص بیان داشت: با اقدام بورس مالتا در پررنگ کردن نقش بازار اسلامی دراین کشور، دولت نیز ترغیب شده است تا با اخذ اطلاعات این قبیل بازارها از بورس مالتا، و با بررسی بیشتر  و مشورت با متخصصان حوزه اسلامی در خصوص نحوه اخذ مالیات در اوراق صکوک، بتواند بازار اسلامی و اوراق صکوک را در کشور رواج دهد.

    وی افزود: تقاضای زیادی برای اوراق قرضه مالتا در داخل کشور وجود دارد و به همین دلیل انتشار اوراق قرضه دولتی از طریق صکوک می تواند تصمیمی بسیار استراتژیک برای دولت باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها