عصر خودرو

پیش‌بینی وضعیت شاخص بورس در هفته پیش‌رو

سودآورترین استراتژی در بورس چیست؟

عصر بازار- یک فعال بازار سرمایه عنوان کرد: شرکت‌هایی که با نوسان همراه بودند به این نتیجه رسیدند که نوسان‌گیری در این بازار، استراتژی مناسبی نیست و خرید و نگه‌داری سهم بهترین و سودآورترین استراتژی فعلی بازار است.

سودآورترین استراتژی در بورس چیست؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، وجود جنب‌وجوش‌های پسابرجامی در بازار سهام که در چندوقت اخیر باعث شده تا این بازار تاحدی بوی رونق به خود بگیرد و همچنین گذر از کانال‌های متعدد در روزهای گذشته و رشد به نسبت قوی که در روزهای پیشین با آن روبه‌رو بودیم، از جمله اتفاق‌های چند وقت اخیر بازار سرمایه بوده است. اگرچه روز آخرین معاملات این هفته، شاخص واردفاز استراحت شد و بر مدار نزولی بازگشت.

    دراین راستا پیمان حدادی اظهار کرد: در جریان معاملات روز گذشته افراد بسیاری انتظار داشتند که بازار روندی منفی حتی بیشتر از دو سری قبل که در روزهای یک‌شنبه هفته جاری و چهارشنبه هفته گذشته وجود داشت را طی کند که دو دلیل بر این موضوع موثر بوده؛ اول اینکه قیمت سهام‌ها نسبت به دو سری گذشته، با رشد همراه شده است. علت دوم اینکه، به آخرین روز کاری در این هفته برمی‌گردد، از آنجا که در این روزها اکثرا افرادی که ریسک‌پذیر نیستند اقدام به فروش سهم‌های خود می‌کنند و سود خود را ذخیره می‌کنند.

    این فعال بازار سهام ادامه داد: اما با وجود روند منفی‌ای که این بازار در ابتدای معاملات داشت با برگزاری مجمع شرکت سایپا که اخبار آن به صورت آنلاین مخابره می‌شد همچنین از آنجا که گروه خودرویی‌ها در دو ماه گذشته تقریبا از لیدرهای بازار محسوب می‌شدند، این مساله توانست تقاضا را در سایر گرو‌ه‌ها و صنعت‌ها افزایش دهد.

    حدادی خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه یک‌سری معاملات خوب هم در گروه‌های فلزی مانند فولاد، ذوب‌آهن و ومعادن انجام شد که نشان داد همچنان نقدینگی در سهم‌هایی غیر از گروه خودرویی‌ها وارد بازار شده است.

    حدادی گفت:‌ اما در دقایق پایانی معاملات بازار نیز، یکدفعه یک موج تقاضا برای خرید ساختمانی‌ها به وجود آمد که صف خرید کردند و دوباره افزایش تقاضا اتفاق افتاد و نشان داد که بازار خیلی قیمت‌ها را اصلاح نکرده است.

    پیش‌بینی وضعیت بورس در هفته پیش‌رو
    او درباره پیش‌بینی خود از وضعیت شاخص بورس در هفته پیش‌رو هم گفت: در صورتی‌که در دو روز تعطیلی که پیش رو داریم اتفاق خاص و غیرمنتظره‌ای نیفتد بورس تهران از شنبه با روندی مثبت شروع به کار می‌کند و بازار مثبتی خواهیم داشت.

    این فعال بازار سهام ادامه داد: از سوی دیگر به نظرم شرکت‌هایی که با نوسان همراه بودند به این نتیجه رسیدند که نوسان‌گیری در این بازار، استراتژی مناسبی نیست و خرید و نگه‌داری سهم بهترین و سودآورترین استراتژی فعلی بازار است. چرا که اصلاح قیمتی در بازار نمی‌بینیم و بیشتر استراحت در بازار به معنی عدم رشد قیمت‌ها وجود دارد. چون بسیاری انتظار دارند که با اصلاح بازار ‌قیمت‌ها ریزش داشته باشند، در صورتی که اصلا در بازار ریزش قیمتی آنچنانی نداشتیم .

    حدادی اضافه کرد: به این دلیل است که این موج صعودی و تند و تیزی که از دوماه گذشته شروع شده همچنان ادامه دارد.

    او گفت: همچنین وجود گزارش‌های 9 ماهه‌ای که تقریبا نیمی از آنها بر روی کدال آمده نشان می‌دهد که با وجود اینکه با تعدیل منفی همراه بودند اما در بازار اصلا تعدیل منفی نداشتند.

    این تحلیلگر بازار سرمایه  در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم بازار در حال حاضر بیشتر بر اخبار و قراردادهای مهمی که شرکت‌ها می‌بندند و آن دسته از شرکت‌هایی که بر روی کدال شفاف‌سازی می‌کنند یا دنبال کردن اخبار افزایش سرمایه شرکت‌ها و در نهایت ورود نقدینگی‌ای که به کدام‌یک از گروه‌ها صورت می‌گیرد، اثر می‌بیند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها