عصر خودرو

هفته آینده در بورس کالای ایران

بزرگترین محموله ضایعاتی شرکت راه آهن عرضه می شود

عصر بازار: براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، روز دوشنبه ۵ مرداد ماه، بزرگترین محموله ضایعاتی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این بورس از زمان راه اندازی بازار فرعی بر تابلوی عرضه می رود.

بزرگترین محموله ضایعاتی شرکت راه آهن عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بازار فرعی بورس کالای ایران از 15 مهر سال گذشته با عرضه براده فلزی شرکت راه آهن به طور رسمی آغاز به کار کرد. در این بازار دو دسته از کالاها عرضه می شوند، دسته اول ، اموال غیر منقول هستند که به معاملات املاک و مستغلات مربوط می شود به طوریکه ارگان های دولتی و بزرگ و بانک ها می توانند اموال مازاد خود را از طریق این بازار به فروش برسانند.

    به اعتقاد کارشناسان، بزرگترین مزیت بازار فرعی، حذف پروسه های طولانی مدت و پرهزینه مزایده ها است به طوری که با شفاف شدن و قانونمند شدن فروش اموال دولتی و غیر دولتی، دیگر خبری از پاکت های غیر شفاف مزایده ها نخواهد بود.

    دولت در بسته خروج از رکود غیر تورمی هم بر فروش اموال مازاد بانک ها و ارگان های دولتی از طریق بورس کالا تاکید کرده است.
    همچنین دسته دوم کالاهایی که از قابلیت عرضه در بازار فرعی برخوردارند، کالاهایی هستند که طبق مقررات، شرایط پذیرش در بازار فیزیکی را ندارند و به این ترتیب راهی بازار فرعی می شوند که تا کنون در حوزه محصولات کشاورزی، کالاهایی چون کود ارگانیک، خرفه، کنسرو گوجه فرنگی و سیب پذیرش شده اند. همچنین در حوزه محصولات صنعتی، کالاهایی چون لنت ترمز، ضایعات فلزی و غیر فلزی و قراضه فولادی در این بازار پذیرش شده اند.
    در همین راستا، شرکت راه آهن جمهموری اسلامی ایران از ابتدای راه اندازی بازار فرعی، انواع محصولات ضایعاتی خود را روانه بورس کالا کرده و در بین اهالی تالار نقره ای به پای ثابت بازار فرعی شهرت گرفته است. در این بین شرکت راه آهن، روز دوشنبه 5 مرداد ماه 1800 تن ریل ضایعاتی خود را در حالی روانه بازار فرعی بورس کالا می کند که سنگین ترین محموله ضایعاتی عرضه شده توسط این شرکت در بورس کالای ایران به شمار می رود.

    همچنین برخی فعالان بازار فولاد عنوان می کنند، با توجه به اینکه راه آهن در حال بازسازی خطوط ریلی خود است، اگر عرضه های ریل ضایعاتی در بورس کالای ایران با موفقیت انجام شود به طور حتم شاهد استمرار عرضه این محصول در بازار فرعی خواهیم بود.

    برچسب ها