عصر خودرو

مدیرعامل بورس انرژی خبر داد:

صنعت نفت و برق از طریق بورس انرژی تامین مالی می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل بورس انرژی از افتتاح دفاتر برای کارگزاری‌ها در منطقه آزاد اروند و در مجاورت کشورعراق خبر داد و افزود: در چند هفته آینده برای نخستین بار تامین مالی برای صنعت نفت و صنعت برق از طریق بورس انرژی انجام می‌شود.

صنعت نفت و برق از طریق بورس انرژی تامین مالی می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، محمدعلی حسینی با ابراز امیدواری به رفع تحریم‌ها بیان کرد: با گشایش‌های اخیر و برقراری نقل و انتقالات بانکی امیدواریم که از این پس شاهد توسعه بیشتری در رینگ صادراتی بورس انرژی باشیم. همچنین بسترهای مناسبی برای تعامل بورس انرژی با سایر کشورها وجود دارد. این در حالی است که بستر مقرراتی و نرم افزاری در رینگ صادراتی بورس انرژی محدودیتی برای صادرات ندارد.
    وی در خصوص توسعه بورس انرژی نسبت به سال پیش نیز یادآور شد: حجم معاملات فیزیکی طی سال جاری نسبت به سال پیش 2 برابر شده است. به عبارت دیگر در حالی ارزش معاملات فیزیکی نسبت به سال گذشته به لحاظ حجم 100 درصد افزایش داشته که قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی به کمتر از یک چهارم کاهش یافته و ارزش معاملات به تبع آن با کاهش روبه‌رو بوده است.
    مدیرعامل بورس انرژی به آمادگی بورس انرژی برای تعامل با سرمایه‌گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: با حل شدن مشکل نقل و انتقال ارز و ایجاد فضای امن‌تر، نگرانی‌ها رفع و سرمایه‌گذاران در این بازار فعال‌تر خواهند شد. همچنین بورس انرژی در منطقه آزاد اروند و مجاور کشور عراق دفاتری را برای کارگزاران افتتاح کرده تا بتوانند راحت‌تر به انجام فعالیت بپردازند.
    حسینی با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در همایش‌ها، فرصت‌های بورس انرژی معرفی می‌شود، افزود: اکنون مشتریان خارجی هم در بورس انرژی حضور دارند که با گشایش‌های انجام شده قطعا این حضور پر رنگ‌تر و بی دغدغه‌تر می‌شود. این در حالی است که بورس انرژی مانند بورس اوراق تابع نوسان نیست و بیشتر تابع کالاهای پایه است. در واقع تغییر در قیمت این کالاها بر بازار اثر می‌گذارد.
    به گفته وی، در چند هفته آینده برای نخستین بار تامین مالی برای صنعت نفت و برق انجام می‌شود که مصوبات آن از هیئت پذیرش گرفته شده است و در حال حاضر منتظر نهایی شدن این موضوع در سازمان بورس هستیم تا با عملیاتی شدن، راه بزرگی برای تامین مالی صنعت نفت و برق از طریق بورس انرژی فراهم شود که این موضوع به زودی اتفاق خواهد افتاد.

    برچسب ها