عصر خودرو

مدیرعامل بهره‌برداری نفت و گاز شرق:

ایران رتبه پنجم ذخیره‌سازی گاز دنیا را در اختیار دارد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق گفت: ایران رتبه پنجم ذخیره سازی گاز دنیا و رتبه نخست غرب آسیا را در اختیار دارد.

ایران رتبه پنجم ذخیره‌سازی گاز دنیا را در اختیار دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا مهدی پور صبح امروز در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه‌های این شرکت در نیمه اول سال 1395 در جمع مدیران، روسا و کارشناسان ستادی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق اظهار داشت: در چهار دهه اخیر بدون هیچگونه حادثه خبرساز فوتی یا گاز گرفتگی با توجه به رعایت استاندارهای بین المللی در این شرکت ترش‌ترین گاز تولید شده است.

    وی افزود: گاز تولیدی در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق دارای درجه ترشی ٣٥ هزار پی پی ام گاز سولفید هیدروژن که قابلیت کشندگی بسیار بالایی دارد، است اما به مدد الهی و با رعایت تمامی اصول ایمنی و استانداردهای لازم هیچگونه حادثه ای در منطقه عملیاتی خانگیران نداشته ایم.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق از ساخت سالانه 3100 قطعه در کارگاه مرکزی منطقه خانگیران خبر داد و گفت: سالانه 3100 قطعه در کارگاه مرکزی منطقه خانگیران تولید می‌شود که براساس قیمت‌های قطعات وارداتی به کشور این کارگاه سالانه با بومی سازی این کالاها در حدود 2 میلیارد  و 500 میلیون تومان برای کشور صرفه جویی صورت می‌گیرد.

    مهدی پور بیان کرد: اجرای 430 مورد نقشه برداری، اصلاح طراحی و برنامه نویسی در سال به وسیله دستگاه سی ان سی از دیگر دستاوردهای این کارگاه است.

    وی با اشاره به طرح ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D به عنوان پشتوانه تامین گاز استان‌های شمالی کشور تصریح کرد: طرح ذخیره سازی گاز طبیعی شوریجه D پس از تکمیل مطالعات اولیه امکان سنجی ذخیره سازی گاز در مخزن گازی شوریجه D در سال 1389 آغاز شد.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق افزود: این طرح در 45 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سرخس در استان خراسان رضوی و در مجاورت پالایشگاه شهید هاشمی نژاد واقع است و به عنوان پشتوانه تامین گاز استان‌های شمالی کشور عملیات ذخیره سازی گاز در هشت ماه گرم سال صورت می‌گیرد و در ماه‌های سرد از آن برداشت می‌شود که با بهره برداری از مخزن ذخیره سازی شوریجه، ایران از نظر توان ذخیره سازی گاز در رتبه اول خاورمیانه و رتبه پنجم جهان قرار می‌گیرد.

    مهدی پور عنوان کرد: در این منطقه همچنین طرح ضربتی احداث مرکز تفکیک مایعات و گاز به منظور افزایش برداشت گاز از ذخیره سازی گاز طبیعی در سازند شوریجه D، تا سقف روزانه 12 میلیون متر مکعب محقق شد.

    وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق یکی از سه شرکت تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که مسئولیت بهره برداری از چهار مخزن گاز شیرین و ترش خانگیران و گنبدلی را برای تامین خوراک پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس جهت مصارف استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، مازندران، گلستان، سمنان و نیز واحد پتروشیمی خراسان و سوخت نیروگاه نکا در شمال کشور را عهده دار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها