عصر خودرو

درآمدهای دولت از هزینه‌ها عقب ماند

عصر بازار- در پایان شش ماهه امسال درآمد‌ها و هزینه‌های دولت تراز نشد و نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداخت هزینه‌ها بیش از درآمدهای دولت بود.

درآمدهای دولت از هزینه‌ها عقب ماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، وضعیت مالی دولت در بودجه سال جاری نشان می‌دهد که در پایان تابستان امسال درآمدی نزدیک به 27.2 هزار میلیارد تومان کسب شده که در مقابل بیش از 39 هزار میلیارد تومان دولت هزینه داشته و پرداخت کرده است.

    براین اساس حدود 12 هزار میلیارد تومان درآمدهای دولت از هزینه‌های آن عقب مانده و باید از بخش‌های دیگر جبران می‌شده است.

    اما در حالی میزان بودجه عمرانی در بودجه سال جاری نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که دولت توانسته در پایان نیمه اول فقط حدود 8500 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی داشته باشد. در عین حال که در بخش نفت و واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای نیز حدود 18 هزار میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به رقم نزدیک به 55 هزار میلیارد تومانی مصوب حدود یک سوم تحقق دارد.

    آن‌طور که بانک مرکزی گزارش داده است تراز عملیاتی و سرمایه دولت در پایان نیمه اول امسال حدود سه هزار و 700 میلیارد تومان کسری دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها