عصر خودرو

وزیر نفت ونزوئلا خبر داد

موافقت ۶کشور تولیدکننده نفت با نشست فوق‌العاده اوپک

عصر بازار- وزیر نفت ونزوئلا از موافقت ۶ کشور تولیدکننده با برگزاری نشست فوق العاده میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک خبر داد.

موافقت ۶کشور تولیدکننده نفت با نشست فوق‌العاده اوپک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، الوجیو دل پینو در حاشیه دیدار با بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران گفت: ایران، عراق، عمان، روسیه و برخی دیگر با برگزاری این نشست فوق العاده موافقت کرده اند.

    وی ادامه داد: احتمال برگزاری نشست فوق العاده میان کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) وجود دارد و سفر دوره ای با همین هدف برنامه ریزی شده است.

    وزیر نفت ونزوئلا تصریح کرد: ایران با شرکت در این نشست موافقت کرده و پیش از این نیز روسیه نیز موافقت خود را اعلام کرده بود.

    وی با بیان این که ونزوئلا اعتقاد دارد باید میان تولید و ثبات در بازار نفت تعادل ایجاد شود، تصریح کرد: قیمت کنونی نفت خام بسیار پایین است و این قیمت با قیمت مناسب در بازارهای جهانی بسیار فاصله دارد.

    الوجیو دل پینو افزود:تلاش می شود در این مذاکرات برای ثبات در بازار نفت توافق میان کشورها حاصل شود تا بار دیگر شاهد بازگشت ثبات به بازارهای جهانی نفت خام باشیم.

    وی گفت: از دیگر کشورهای عضو اوپک در خواست داریم برای ثبات بازارهای جهانی نفت خام، این مسئولیت تاریخی را برعهده گیرند.

    دل پینو در ادامه ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات با زنگنه با اشاره به این که این نخستین سفر ما به یکی از کشورهای عضو اوپک است، گفت: پیش از این دیدار و مذاکراتی با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مسکو داشتیم.

    وی با اشاره به این که ونزوئلا در 14 ژانویه امسال از همه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای برگزاری نشست فوق العاده دعوت کرده بود، یادآور شد: این سفر نیز با همین هدف انجام شده است تا در دیدار با وزیران نفت و انرژی کشوهای تولیدکننده برای برگزاری یک نشست میان کشورهای عضو و غیرعضو به توافق برسیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها