عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

بازار بورس روند صعودی در پیش گرفته است

عصر بازار: کارشناس بازار سرمایه گفت: با اتفاقات اخیر و انجام توافقات هسته ای، روند نزولی بیش از ۱۹ ماهه بورس شکسته شده و این بازار روند صعودی در پیش گرفته است.

بازار بورس روند صعودی در پیش گرفته است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدیوسف امین داور با اشاره به تاثیر توافق هسته ای بر بازار بورس، افزود: تاثیرات کوتاه مدت و میان مدت از این توافق پیش بینی می شود که تاثیرات کوتاه مدت، بیشتر روانی است و البته بخشی از آن قبلا مشاهده شده است.

    وی گفت: در این زمینه صنایع متاثر از مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها به دو گروه تقسیم می شوند که وضعیت برخی صنایع بهبود یافته و بعضی دیگر با اثرات منفی مواجه خواهند شد.

    امین داور اظهار داشت: صنعتی نظیر پتروشیمی که با مشکلات جهانی مواجه بوده و این روزها قیمت های جهانی فرآورده های آن کاهش داشته، رفع تحریم ها نیز کمکی به بهبود وضعیت آن نمی کند.

    وی ادامه داد: البته در این میان، آن دسته از صنایع پتروشیمی که طرح های توسعه ای را دنبال کرده اند می توانند با افزایش تولیدات خود سودهای بیشتری را تجربه کنند؛ در غیر این صورت مشکلات شان به آسانی حل نخواهد شد.

    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: حوزه های اقتصادی خودرو و بانک ها در میان مدت از توافقات هسته ای متاثر می شوند و بطور نمونه، بانک صادرات که تا سال 89 بیش از 60 درصد درآمدهای خود را از طریق عملیات ارزی کسب می کرد، با رفع تحریم ها و از سرگیری مجدد عملیات ارزی می تواند درآمدهای بالایی را بدست آورد.

    وی تصریح کرد: قطعا صنعت بانکداری ایران که طی سالهای گذشته بطور مستقیم از مساله تحریم ها و فشارهای اقتصادی ضربه خورده، با رشد زیادی در سهام بانک ها مواجه خواهد شد.

    امین داور با اشاره به صنعت خودروی داخلی، خاطرنشان کرد: این حوزه اقتصادی بخشی از رشد خود را در گذشته تجربه کرده و امروز به مرز اشباع رسیده و براین اساس، رشد چندانی برای این حوزه متصور نیستیم.

    وی با اشاره به بروز برخی اتفاقات پس از تحریم ها، تاکید کرد: شنیده ها حاکیست طی ماه های آینده نرخ سود بانکی با کاهش مجددی همراه می شود که این مساله منجر به ارتقای شاخص P/E (شاخص نسبت قیمت به درآمد سهام) و همچنین کاهش جذابیت بازار پول و در نتیجه، پول بیشتری به سمت بازار سهام سرازیر خواهد شد.

    کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با اتفاقات اخیر، روند نزولی بیش از 19 ماهه بورس شکسته شده و این بازار روند صعودی در پیش گرفته است.

    برچسب ها