عصر خودرو

برگزاری کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه برای ناشران بورسی

عصر بازار- روز گذشته مورخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه برای شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران برگزار شد.

برگزاری کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه برای ناشران بورسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران ، یکی از مهمترین اهداف بازار سرمایه، فراهم آوردن بازاری شفاف برای معاملات اوراق بهادار می­ باشد. لذا به کارگیری مقررات و رویه ­های مؤثر برای حفظ سلامت این بازار و رعایت حقوق سهامداران از اهمیت بالایی برخوردار است. در راستای این هدف، مدیریت ناشران شرکت بورس اوراق بهادار تهران کارگاه های بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه را برای شرکت­ های پذیرفته شده در بورس برگزار می ­کند.

    براین ­اساس هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی، مرور مجدد قوانین و مقررات، آیین ­نامه­ ها و دستورالعمل‌‌های ناظر بر فعالیت­ مدیران شرکت‌ها می­­ باشد. همچنین فرایندهای اجرایی تامین مالی نیز در این کارگاه بررسی می­ شود.

    روز گذشته مورخ 13 بهمن 1394 شرکت‌هایی که از نظر این مدیریت نیاز به آموزش بیشتری در حوزه قوانین و مقررات داشته دعوت گردیده که  استقبال مناسبی نیز از این دوره صورت پذیرفت. دراین جلسه علاوه بر قوانین و مقررات به طور خلاصه موارد مربوط به راهبری شرکتی(corporate Governance) نیز بیان شد. همچنین در جلسه پرسش‌های زیادی در مورد اوراق بدهی از سوی شرکت کنندگان در دوره عنوان شد که نشان دهنده علاقه ناشران به این حوزه بود. شرکت‌های دعوت شده از شرکت‌های فعال در صنایع پالایشگاه، بانک، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، مواد غذایی و قند و شکر بودند.

    لازم به ذکر است سرفصل مطالب مطروحه در این کارگاه شامل قانون تجارت، قانون بازار اوراق بهادار، قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید و دستورالعمل­­ اجرایی افشای اطلاعات شرکت­ های ثبت شده نزد سازمان، دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس، دستورالعمل پذیرش و سایر دستورالعمل­ها و مقرراتی است که مستقیما با حضور شرکت­ ها در بورس مرتبط می­ باشند.

    یادآوری می شود سال گذشته، حدود 1000 نفر ساعت کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه در  شهرهای تهران و مشهد، برگزار شد. در سال جاری نیز این کارگاه برای صنایع خودرو و سیمان در تهران و در استان‌های فارس و خوزستان برای شرکت‌های این استان‌ها که در بورس پذیرفته شده‌اند در سطح مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره، معاون مالی ، مدیر مالی و مدیرانی از واحد حسابرسی داخلی تشکیل شد.

    قابل ذکر است این نشست با همکاری اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی، مدیریت پیگیری امور تخلفات و با حضور کارشناس صنعت مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

    همچنین برگزاری جلسات مذکور در استان ­هایی که تعداد شرکت­ های پذیرفته شده در آن قابل توجه است، ادامه خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها