عصر خودرو

از سال آینده؛

سرمایه گذاری ریسک پذیر در صنایع الکترونیک اجرایی می‌شود

عصر بازار- نخستی آیین نامه سرمایه گذاری ریسک پذیر در صنایع الکترونیک کشور برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شده است که در صورت تصویب، از سال آینده اجرایی می شود.

سرمایه گذاری ریسک پذیر در صنایع الکترونیک اجرایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، نشست تخصصی صندوق های سرمایه گذاری جسور (VC)  و اهمیت آنها در توسعه اقتصادی و نقش دولت ها در راستای تدوین اولین آیین نامه سرمایه گذاری ریسک پذیر کشور که توسط صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) تدوین شده است، برگزار شد.

    در این نشست که با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایران برگزار شد، علی بهناز از دانشگاه سیدنی استرالیا به تشریح اهمیت سرمایه گذاری جسور در توسعه اقتصادی کشورها پرداخت. همچنین علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) به تشریح آیین نامه سرمایه گذاری ریسک پذیر صحا پرداخت.

    آیین نامه سرمایه گذاری ریسک پذیر به عنوان اولین آیین نامه سرمایه گذاری ریسک پذیر در کشور در مجمع عمومی صحا به تصویب رسیده و جهت تصویب نهایی به هئیت دولت ارسال شده است. در این راستا این صندوق به دنبال این است که با تصویب در دولت از ابتدای سال آینده بتواند سرمایه گذاری جسورانه را در کشور عملیاتی کند.

    مدل اجرایی آیین نامه به این شکل است که یک شرکت خصوصی یا صندوق خصوصی سبدی شامل حداقل 3 طرح با رعایت مشخصات و استانداردهای از پیش تعیین شده جهت سرمایه گذاری ریسک پذیر ارائه می کند، سپس صحا با اعطای تسهیلات 5 ساله با نرخ سود 6 درصد به میزان سرمایه‌ای که شرکت یا صندوق سرمایه گذاری می‌کنند، از طرح ها حمایت خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها