عصر خودرو

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران:

اقتصاد از خرداد ۹۵ رونق می‌گیرد

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است با افزایش سرمایه گذاری و توافقات خارجی اقتصاد ایران از خرداد ماه سال آینده از حالت رکود خارج شده و رونق می گیرد.

اقتصاد از خرداد ۹۵ رونق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مهدی جهانگیری اظهار داشت: کشور ما در یک دور طولانی ارتباطش با اقتصاد دنیا به طور جدی قطع بوده و طبیعتاً این ناهنجاری‌ها در حوزه اقتصاد آثارش را در بخش‌ها مختلف جاده‌ای، ریلی، هوایی و معیشت مردم گذاشته است.

    وی تاکید کرد: امروز اگر بخواهیم زیرساخت‌های کشور را ارتقا بدهیم باید مدیریت جهادی اتفاق بیفتد که به نقطه مطلوب برسیم، یکی از آنها استفاده از تکنولوژی روز دنیاست که در ابلاغیه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید شده است.

    توسعه 5 برابری گردشگر خرید هواپیما هم نیاز دارد

    نایب رئیس اتاق تهران در پاسخ به اینکه برخی بر این نکته انتقاد دارند که در شرایط کاهش قیمت نفت و در حالیکه تنها 5 درصد حمل و نقل بر دوش حمل و نقل هوایی است، خرید پرتعداد هواپیما چه معنایی دارد، گفت: خرید 118فروند هواپیماس ایرباس در راستای توسعه اقتصادی است. ایرلاین‌های خارجی کشورهای اطراف روزانه از فرودگاه‌های کشور پروازهای زیادی دارند که ما می‌توانیم آن را در ایرلاین‌هایی داخلی ایجاد کنیم مضاف بر آنکه در سند چشم انداز برنامه ششم مقام رهبری تاکید دارند که صنعت گردشگری باید 5 برابر شود.

    به گفته جهانگیری برای توسعه صنعت گردشگری باید ظرفیت زیرساخت هتل‌ها،‌خطوط هوایی و ریلی چند برابر شود که لازمه آن تقویت خطوط هوایی و خرید هواپیماست.

    پیش بینی رشد 5.8 درصدی اقتصادی برای ایران در سال 95

    وی پیش بینی کرد که اقتصاد کشور از خرداد ماه سال آینده جان تازه‌ای می گیرد و گفت: وقتی صندوق بین المللی پول رشد 5.8 درصدی را برای اقتصاد کشور ما پیش بینی کرده و از آن طرف ما نیز در برنامه پیش بینی 8 درصد ی را داریم قطعا از رشد منفی سال های گذشته و رشد صفر  اندک امسال عبور خواهیم کرد و آرام آرام از رکود خارج می‌شویم.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها