عصر خودرو

فعالیت قصابی‌ها در ایام عید;

کمبودی در عرضه دام و گوشت قرمز نداریم

عصر بازار- رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده و گوشت قرمز وجود ندارد، گفت: مراکز عرضه گوشت قرمز در ایام عید، با ساعات کار کمتر به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

کمبودی در عرضه دام و گوشت قرمز نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، علی اصغر ملکی با بیان اینکه بازار گوشت قرمز در شرایط آرامی قرار دارد، گفت: تمام اقداماتی که برای ساماندهی بازار در روزهای آخر سال باید انجام می‌شد، صورت گرفته و خدمات رسانی کامل انجام شده است.

    وی با اشاره به افزایش تقاضا برای گوشت گوسفندی در هفته‌های اخیر افزود: دلیل این مساله شیوع بیماری کرونا بود و می‌توان عنوان کرد که تقاضا برای گوشت قرمز در این برهه زمانی تقریباً در تاریخ کشور بی سابقه بوده و نسبت به سال‌های گذشته بیش از 50 درصد با افزایش تقاضا مواجه بودیم.

    ملکی با بیان اینکه ما قبلاً درباره قاچاق دام و صدور مجوز برای صادرات هشدار داده بودیم، گفت: خوشبختانه مسئولان مربوطه این هشدارها را جدی گرفتند و علاوه بر اینکه مجوز صادرات داده نشد قاچاق نیز تا حدود زیادی مهار شد که این مسائل به کنترل بازار طی هفته‌های اخیر کمک شایان توجهی کرد و در صورتی که این اتفاق رخ نمی‌داد با بحران جدی در بازار داخل مواجه می‌شدیم.

    وی تصریح کرد: هیچگونه کمبودی در بازار دام و گوشت قرمز وجود ندارد و عرضه تقاضای داخل را جوابگو بوده است دامداران نیز به سود کافی رسیدند.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفندی طی هفته‌های اخیر نیز توضیح داد: اولین نکته کاهش قیمت آلایش‌های دام بوده که قیمت جگر و کله و پاچه از حدود 120 هزارتومان به حدود 40 هزارتومان کاهش یافته چراکه رستوران‌ها و سایر مراکز عرضه این محصولات تعطیل شده اند بنابراین آلایش‌های دام روی دست فروشنده مانده ضمن اینکه قیمت پوست نیز افت کرده است که این مسائل روی افزایش قیمت گوشت تأثیرگذار بوده است.

    ملکی اضافه کرد: همچنین در طول هفته اخیر دامدارانی که دام‌های خود را به تهران و مراکز عرضه منتقل می‌کردند به دلیل اینکه ماشین حمل هنگام برگشت، باری نداشت مجبور بودند کرایه دو طرفه پرداخت کنند و بعنوان مثال برای یک ماشین بار حدود 4 میلیون تومان کرایه می‌دادند که این مساله نیز در افزایش قیمت گوشت مؤثر بوده است.

    وی قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه را برای مغازه داران بین 105 تا 110 هزارتومان اعلام کرد که مغازه داران با احتساب 10 درصد سود آن را به مصرف کننده نهایی عرضه می‌کنند.

    ملکی با اشاره به اینکه تمام تدابیر لازم از سوی صنف ما و دولت برای کنترل بازار در ایام عید اندیشیده شده است، گفت: در استان تهران 4 کشتارگاه به صورت اضطراری در این ایام فعال خواهند بود ضمن اینکه مراکز عرضه گوشت نیز با ساعت کار کمتر به مردم خدمت رسانی خواهند کرد تا باتوجه به اینکه مردم سفر نمی‌کنند و رستوران‌ها تعطیل است بتوانند نیاز خود را تأمین کنند.

    برچسب ها