عصر خودرو

قیمت نفت به کمتر از ۳۳ دلار رسید

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت و به ۳۲ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت به کمتر از ۳۳ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از رویترز، در حالی که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به بیش از نیم میلیارد بشکه رسید و در شرایطی که ایران قصد دارد صادرات نفت خود را از ماه مارس افزایش دهد، قیمت نفت امروز اندکی افزایش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه، پس از کاهش 4.4 درصدی در روز گذشته، امروز 5 سنت افزایش داشت و به 32 دلار و 77 سنت رسید.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز 5.5 درصد کاهش یافته بود، امروز 13 سنت افزایش یافت و به 30 دلار و یک سنت رسید.

    تونی نونان، مدیر ریسک نفتی در موسسه میتسوبیشی در توکیو گفت: «قیمت نفت مجددا دارد کاهش می یابد. حرکت قیمت ها مدتی است به صورت زیگ زاگی شده است.»

    آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در روز سه شنبه نشان داد که حجم ذخایر نفت خام این کشور در یک هفته منتهی به 29 ژانویه 3.8 میلیون بشکه افزایش یافته و به 500.4 میلیون بشکه رسیده است.

    آمارهای هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز قرار است امروز منتشر شود.

    نونان پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت در سه ماهه نخست امسال بین 25 تا 35 دلار باشد و در بقیه سال به کندی شروع به ترمیم کند.

    مورگان استنلی روز چهارشنبه در یادداشتی نوشت، برقراری توازن مجدد بین تقاضا و عرضه نفت تا اواسط 2017 اتفاق نخواهد افتاد.

    بر اساس یادداشت مورگان استنلی، آمارهای تولید نفت کانادا، برزیل و روسیه همگی در سال گذشته افزایش داشت، و تولید روسیه در ماه دسامبر به بالاترین رقم از دهه 1980 رسید.

    در همین حال، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روز سه شنبه گفت، تهران قصد دارد در سال مالی ای که از 21 مارس آغاز می شود، روزانه 2.3 میلیون بشکه نفت صادر کند.

    بر اساس آمارهای اولیه از میزان بارگیری تانکرها، انتظار می رود ایران در ژانویه روزانه 1.5 و در ماه فوریه روزانه 1.44 میلیون بشکه در روز نفت صادر کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها