عصر خودرو

طی معاملات روز گذشته؛

دلار ترمز سکه را کشید

عصر بازار- دیروز نرخ ارز در مسیر کاهشی قرار گرفت تا با افت خود، مانع عبور بهای سکه تحویل شهریور سال آینده از کانال ۹۰۰ هزار تومان و ورود به مدار یک میلیون تومان شود.

دلار ترمز سکه را کشید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی مبادلات روز گذشته سکه در بازار آتی با افت رو به رو شد، به طوری که سررسید اسفند ماه با قیمت 956 هزار تومان معامله شد و افت 0/24 درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده در محدوده 965 هزار تومان معامله شد که 0/09 درصد کاهش قیمت داشت. سکه تحویل تیر 95 نیز با قیمت 976 هزار تومانی افت 0/4  درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با 991 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/38 درصد افزایش را در این روز به ثبت رساند.

    حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 9 هزار و 759  قرارداد و به ارزش بیش از 965 میلیارد ریال رسید.

    در بازار نقدی نیز سکه تمام تنها توانست با 2 هزار تومان رشد به قیمت 954 هزار تومان برسد. این رشد جزیی در حالی رقم خورد که پیش از باز شدن معاملات بازار ارز، سکه تحت‌تاثیر رشد بهای اونس در بازارهای جهانی تا قیمت 958 هزار تومان بالا رفته بود. بنابراین،‌ افت دلار تنها نیروی کاهشی موثری بود که در روز سه‌شنبه منجر به پایین کشیده شدن سکه از سقف قیمتی خود شد.

    همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 476، 257 و 172 هزار تومان معامله شده است.

    قیمت نیم سکه یک هزار تومان بالا رفته اما نرخ ربع سکه یک هزار تومان افزایش یافته است.

    به عقیده کارشناسان به نظر می رسد قیمت سکه در شرایط کنونی بیشتر تحت تاثیر نرخ ارز باشد و اگر افت نرخ این واحد پولی متوقف شود می توان به تغییر مسیر سکه در بازار داخلی نیز امیدوار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها