عصر خودرو

کره‌جنوبی برای افزایش صادرات،‌ بازار ایران را نشانه گرفت

عصر بازار- وزیر تجارت و صنعت کره جنوبی ایران را بازار امیدوارکننده ای برای کالاهای این کشور دانست و گفت: «با لغو تحریم ها علیه ایران، این کشور می تواند به بازار بزرگی برای محصولات کره جنوبی نظیر خودرو تبدیل شود.»

کره‌جنوبی برای افزایش صادرات،‌ بازار ایران را نشانه گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزیر تجارت و صنعت کره جنوبی گفت:«با لغو تحریم ها علیه ایران، این کشور می تواند به بازار بزرگی برای محصولات کره جنوبی نظیر خودرو تبدیل شود.»

    جو هیونگ هوان، وزیر تجارت و صنعت کره جنوبی گفت، سئول تمام تلاش خود را برای افزایش صادرات خود که برای رشد اقتصادی این کشور ضروری است به کار خواهد بست. میزان صادرات کالاهای کره ای در ماه ژانویه بیشترین سرعت کاهش را در بیش از 6 سال گذشته تجربه کرد.

    وی افزود، به عنوان بخشی از تلاش ها برای کمک به افزایش صادرات، دولت قصد دارد تنها در نیمه اول سال از اعزام یک هیئت 109 نفره گسترش تجارت به کشورهای دیگر حمایت کند و تلاش های پیوسته ای را برای کمک به شرکت های داخلی جهت ورود به بازارهای امیدوار کننده ای نظیر بازار ایران و کوبا صورت دهد.

    جو هیونگ هوان، که ریاست نشستی با حضور مقامات اقتصادی و صاحبان بنگاه های اقتصادی این کشور را بر عهده داشت گفت، کند شدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش قیمت نفت در حال تاثیرگذاری منفی بر چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و افزایش فضای بلاتکلیفی است.

    صادرات کالاهای کره ای در ماه ژانویه نسبت به سال قبل 18.5 درصد کاهش داشت و به 36.7 میلیارد دلار رسید. این بیشترین کاهش از اوت 2009 تاکنون بوده و زنگ خطر را درباره میزان صادرات این کشور در سال جاری میلادی به صدا درآورده است.

    وزیر تجارت و صنعت کره افزود، اگر شرکت ها به اندازه کافی محتاطانه نگاه کنند، باید قادر باشند میزان فروش محصولات خود را نه تنها در اقتصادهای نوظهور بلکه در بازارهای سنتی توسعه دهند.

    جو تاکید کرد: «دولت قصد دارد تمام منابع خود را برای کمک به صادرات بیشتر متمرکز کند... من به شخصه پیشرفت ها را کنترل خواهم کرد تا به افزایش صادرات به صورت هفتگی کمک کنم و به صحبت های صادر کنندگان گوش کنم.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها