عصر خودرو

منابع کره‌ای خبر دادند

سرمایه‌گذاری ایران در بازار سهام کره جنوبی

عصر بازار- مقامات کره جنوبی اعلام کردند ایران در نظر دارد حدود سه تریلیون وون (۲.۴۹ میلیارد دلار) پولی که در حسابهای دو بانک کره ای دارد را در بازار سرمایه این کشور سرمایه گذاری کند.

سرمایه‌گذاری ایران در بازار سهام کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پایگاه خبری "کوریا هرالد" گزارش داد دولت کره جنوبی سرگرم بررسی تدابیر لازم است که به ایران امکان می‌دهد از پول موجود در حسابهایش نزد بانکهای کره ای برای مبادلات سرمایه مانند خرید سهام، اوراق قرضه و محصولات مشتقات این کشور استفاده کند.

    یک مقام وزارت دارایی کره جنوبی اظهار کرده است: ما در حال بررسی گزینه‌های دیگری برای استفاده از موجودی حسابهای بانکی ایران هستیم که در گذشته تنها برای تجارت محدود میان دو کشور مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

    این اقدام در پی برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران در ژانویه انجام می‌گیرد.

    حساب‌های بانکی به وون در بانک ووری و بانک صنعتی کره (آی بی کی) که به بانک مرکزی ایران این تعلق دارند در سپتامبر سال 2010 برای دور زدن محدودیتهای بازرگانی و فراهم شدن امکان تجارت میان دو کشور بدون زیرپا گذاشتن تحریمهای بین المللی ایجاد شدند.

    بر اساس این گزارش، اگر دولت کره جنوبی با انجام مبادلات سرمایه موافقت کند، ایران می‌تواند به طور موثرتری از این پول استفاده کرده و در کره جنوبی سرمایه گذاری کند در حالیکه کره جنوبی هم قادر خواهد بود این حسابهای بانکی را حفظ کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها