عصر خودرو

کارشناسان چینی:

واردات نفت چین از ایران تحت تاثیر کرونا قطع نمی شود

عصر بازار- دو تن از کارشناسان چینی با اشاره به تاثیر کرونا بر بازارهای انرژی جهان اظهار کردند واردات نفت چین از ایران به دلیل شیوع کرونا متوقف نخواهد شد.

واردات نفت چین از ایران تحت تاثیر کرونا قطع نمی شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین روز شنبه از قول این تحلیلگران آورده است اگرچه شیوع کرونا در ایران جدی است اما این تاثیری بر واردات نفت چین نخواهد داشت و شرکت ها و موسسات چینی در ایران کماکان فعال هستند.

    «چو شینرونگ» محقق موسسه تبادلات گاز و نفت شهر شانگهای در شرق چین گفت: اپیدمی کرونا در ایران تاثیر چندانی بر خریدهای نفتی چین ندارد.

    وی افزود: البته پس از شیوع کرونا در مجموع خرید موسسات نفتی چین کاهش یافته است و این وضعیت در ماه مارس نیز ادامه خواهد یافت زیرا تقاضا برای این فراورده کم شده است.

    چین در سال 2019 میلادی 10 میلیون و 120 هزار بشکه نفت در روز خریداری کرد اما این رقم در ماه های ژانویه و فوریه امسال به زیر 7 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

    چو گفت: واردات نفت از ایران پس از تحریم های سرسختانه آمریکا علیه تهران با مشکل مواجه شده و خریدهای شرکت های چینی را تحت تاثیر قرار داده است.

    آمارها نشان می دهد که چین در سال گذشته میلادی 14 میلیون و 770 هزار تن نفت از ایران وارد کرده است.

    "وانگ لی نینگ" از بخش تحقیقاتی شرکت ملی نفت چین هم گفت: شیوع کرونا در ایران تاثیری بر خریدهای نفتی و واردات نفت چین ندارد اما گسترش آن در کشورهای مختلف می تواند تاثیراتی داشته باشد.

    گلوبال تایمز چین نوشت که بیش از 90 درصد از شرکت ها و موسسات چینی در ایران در تهران هستند و همچنان فعالیت هایشان را پیگیری می کنند.

    برچسب ها