عصر خودرو

در پی عدم توافق اوپک و اوپک پلاس رقم خورد:

افزایش ١١٢ درصدی هزینه حمل نفت

تمام مخازن نفتی بنادر پر است

عصر بازار- موسسه پلاتس طی گزارشی نوشت در چهارشنبه گذشته کرایه حمل برای کشتی های VLCC که از آمریکا به مقصد شرق بارگیری کردند ۱۱۲ درصد معادل ۷/۴ میلیون دلار ظرف یک هفته افزایش داشته است.

افزایش ١١٢ درصدی هزینه حمل نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مؤسسه پلاتس طی گزارشی درباره افزایش نرخ حمل نفت توسط نفتکش‌های عظیم از مبدا آمریکا در تاریخ ١١ مارس ٢۰٢۰ میلادی (٢١ اسفند ٩٨) اعلام کرد در روز چهارشنبه کرایه حمل برای کشتی‌های VLCC که از آمریکا به مقصد شرق بارگیری کردند 112 درصد معادل 7.4 میلیون دلار ظرف یک هفته افزایش داشته است. این مقدار ٢ برابر کرایه حمل دو میلیون بشکه از خلیج فارس به شمال شرق آسیا است.

    کاهش شدید قیمت نفت، پس از آن رخ داد که 23 عضو اوپک پلاس نتوانستند برای بیشتر کردن کاهش تولید به توافق برسند. در همین حال گسیل بشکه‌های نفت ارزان عربستان سعودی به بازار موجب افزایش قیمت کرایه VLCC ها برای تک محموله و همچنین هزینه ذخیره سازی شناور شد. در هفته گذشته ده‌ها VLCC در مسیر خلیج فارس رزرو شد که با افزایش ٤۰ واحدی هزینه حمل رو برو بود.

    کاهش اولیه 30 درصدی قیمت نفت خام ناشی از تصمیم عربستان سعودی، روز دوشنبه همزمان با شروع به کار بازار سنگاپور، باعث شد تا درخواست اجاره کشتی برای ذخیره سازی شناور، هم در سواحل سنگاپور و هم در سواحل آمریکا بیشتر شود. یکی از کارگزاران نفت خام می‌گوید که مخازن نفتی بنادر با تمام قدرت و ظرفیت خطوط لوله در حال پرشدن هستند چون شرکت‌ها حاضر به از دست دادن نفت با این رنج قیمتی نیستند.

     

     

    برچسب ها