عصر خودرو

علت افزایش قیمت اوراق مسکن اعلام شد

عصر بازار- رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس علت افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن را اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت اوراق مسکن نشان دهنده افزایش تقاضا برای مسکن است.

علت افزایش قیمت اوراق مسکن اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علیرضا توکلی در خصوص روند افزایشی قیمت اوراق تسهلات مسکن گفت: بخشی از نوسان قیمت اوراق تسهلات مسکن تابع مقررات جدیدی است که موجب افزایش سقف تسهیلات مسکن شده و این افزایش بیشتر در نمادهای جدید رخ داده است.

    وی با بیان اینکه نمادهای جدید و قدیم به صورت محسوسی با یکدیگر اختلاف قیمت دارند، افزود: علت اختلاف قیمت این است که نمادهای جدید ( آبان و آذر 94) در سقف جدید افزایش تسهیلات مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیان دیگر طبق مقررات جدید افزایش سقف تسهیلات مسکن فقط به اوراق جدید تعلق می‌گیرد لذا تقاضا برای اوراق جدید افزایش می یابد و موجب افزایش قیمت این اوراق می شود که این افزایش طبیعی است.

    توکلی ادامه داد: برای دریافت وام 60 میلیونی مسکن، 45 میلیون تومان از اوراق قدیمی و 15 میلیون تومان از اوراق جدید استفاده می‌شود، بنابراین غیر از نمادهای آبان و آذر 22 نماد دیگر از سقف های قبلی استفاده می کنند و چون تعداد این دو نماد کم است فشار تقاضا روی آنها زیاد است.

    وی با بیان اینکه افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن ارتباطی به موضوع برجام ندارد، تصریح کرد: در اوراق تسهیلات مسکن هیچ وقت پدیده صف در سمت خرید و فروش مشاهده نشده است که این موضوع نشان دهنده این است که قیمت اوراق طبیعی است، لذا به دلیل اینکه این اوراق صف خرید و فروش ندارد، نمی‌توان گفت افزایش قیمت آن واقعی نیست.

    این مقام مسئول، دلیل افزایش قیمت سایر اوراق را اعلام کرد و گفت: نوسان قیمت اوراق تسه به دلیل تغییر شرایط بخش واقعی اقتصاد است، زیرا زمانی‌که بخش مسکن با رونق مواجه شود و مردم به سمت خرید مسکن متمایل شوند، افراد بیشتر برای خرید اوراق مراجعه می‌کنند و تقاضا افزایش می یابد و قیمت بالا می رود.

    رئیس اداره ابزارهای نوین فرابورس عنوان کرد: افزایش قیمت اوراق مسکن نشان می دهد در بخش واقعی اقتصاد، تقاضا برای مسکن افزایش پیدا کرده است، لذا روند حرکتی این اوراق طبیعی بوده و محدودیت خاصی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها