عصر خودرو

در گفت‌وگو با یک کاشناس بازار سرمایه:

در بورس آینده خرید و فروش می شود

عصر بازار- تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه بورس با توجه به روشن شدن دورنما و قراردادهای سرمایه گذاری خارجی با استقبال خریداران روبرو شده، گفت: انتظارات امیدوار کننده از آینده باعث شده تا ارزش ذاتی سهام با برآوردهای بالاتری روبرو شود.

در بورس آینده خرید و فروش می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حمید رضا کاهدی با رد هر گونه نشانه‌ای از شکل گیری حباب قیمت‌ها در بازار سهام ،گفت: آنچه که در بازار سهام مورد معامله قرار می گیرد، انتظارات قیمتی از آینده ای است که بر اساس یکسری مولفه های رشدی بر ارزش ذاتی سهام تاثیر می گذارد.

    وی افزود: چنانچه اعداد و ارقام فعلی سود برآوردی و تحقق یافته شرکت های بورسی در صورت‌های مالی آنها مورد سنجش قرار بگیرد، می توان این نظریه را ثابت کرد که رشد شاخص های بورس با سودآوری شرکت ها همخوانی ندارد، اما با توجه به اینکه بازار سرمایه همواره انتظارات آتی را قیمت گذاری می کند، این انگیزه برای فعالان بازار بوجود آمده که به لحاظ روشن تر شدن چشم انداز پیش رو پس از لغو تحریم ها و حجم قراردادهای سرمایه گذاری باید نسبت قیمت بر درآمدی بورس افزایش یابد.

    مدیر عامل موسسه آموزشی آریا سهم با بیان اینکه سوای تاثیر کاهش هزینه مبادلات پولی و مالی و تسهیل فرایند های حمل و نقل ، موضوع ورود سرمایه گذاران خارجی به حوزه های سرمایه گذاری کشور مورد توجه فعالان بازار سهام قرار گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر براوردهای 200 تا 500 میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی ظرف دو سال آینده و در عین حال تکاپوی هیات های سرمایه گذاری خارجی برای یافتن شریک ایرانی و یا خرید شرکت های کوچک صنعتی در کانون توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است.

    به گفته وی سرمایه گذارانی از کشور فرانسه در حالی برای حضور در صنعت غذایی ایران در تکاپوی تملک شرکت های کوچک هستند که از سوی دیگر سرمایه گذارانی از کشور روسیه خود را برای حضور در بازار فناوری اطلاعات و شرکت های نرم افزاری آماده می کنند.

    کاهدی با اشاره به حضور شرکت های بزرگ و برند کشور در بورس ، عنوان کرد: موج حاصل از سرمایه گذاری خارجی در کشور می تواند بر بازار سرمایه نیز تاثیر گذار باشد و آن را به میانگین های قابل قبول بورس های دنیا نزدیک کند.

    وی افزود: به نظر می رسد بازار سهام هم اکنون با لمس کردن کف حداقلی رکود تلاش خواهد کرد، تا از این پس از دوران رونق را تجربه کند. هم اکنون گروههای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در حال پایش رخداد های بازار سرمایه ایران هستند و به طور دائم اطلاعات صنایع بورسی را به منظور سرمایه گذاری بررسی می کنند. در این میان آن دسته از شرکت های کوچک که از بازار مصرف خوبی برخوردار هستند، مورد توجه بازار قرار گرفته است.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه انتظار برای ورود سرمایه گذاران خارجی باعث خواهد شد، تا ارزش قیمت سهام صنایع مختلف از جمله بانک ها و موسسات مالی با ارزندگی بالاتری روبرو شوند، عنوان کرد: برخی صنایع بورسی از جمله خودرویی ها اگر چه با زیان انباشته مواجه هستند، اما به واسطه قرار دادها و خطوط تولیدی که به راه می افتد با بروز شدن تکنولوژی و کنار رفتن خطوط فرسوده ، بازاری برخوردار از ارزش افزوده را برای سرمایه گذاری ایجاد خواهد کرد.

    در عین حال بانک ها و صنایع پتروشیمی و آن دسته از شرکت هایی که از بابت انتقال ارز منتفع می شوند و همچنین صنایع غذایی به خصوص شرکت هایی که از امکان توزیع و پخش محصولات برخوردارند، می توانند مورد توجه سرمایه گذاران در بازار سهام قرار بگیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو