عصر خودرو

در بورس انرژی رقم خورد؛

استقبال خوب خریداران از افزایش عرضه میعانات گازی پارس جنوبی

عصر بازار- در جریان معاملات روز سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۹۴، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای حلال ۴۰۴ و هگزان پالایش نفت کرمانشاه، حلال ۴۰۴، آیزوریسایکل، آیزوفید، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت شیراز، متانول پتروشیمی‌های شیراز و فن‌آوران، بنزول واحد کک سازی و پالایش قطران زرند، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و پارس جنوبی و حلال ۴۱۰ پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند.

استقبال خوب خریداران از افزایش عرضه میعانات گازی پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، کل معاملات صورت گرفته بر روی کالاها و عرضه‌های مازاد معادل 11 هزار و 994 تن به ارزشی قریب به 67 میلیارد و 316 میلیون ریال بود. از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به افزایش عرضه میعانات گازی پارس جنوبی به 6006 تن اشاره کرد که با استقبال خوب خریداران مواجه شد.

    در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 550 قرارداد معادل 13 هزار و 200 مگاوات ساعت به ارزش 4 میلیارد و 356 میلیون ریال معامله شد. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی روز سه شنبه نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 13 اسفند 94 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 17 بهمن 94 متوقف شدند.

    همچنین طی این جلسه معاملاتی در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد فعال 164 قرارداد با ارزشی قریب به 1 میلیارد و 889 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به 73 میلیارد و 562 میلیون ریال بالغ شد.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (چهارشنبه 14 بهمن ماه 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای بوتان، پروپان، گاز مایع صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندر امام، یرش سنگین پتروشیمی جم و آبزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی و نفت گاز پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد که عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه بازار روز جاری بورس انرژی را تشکیل می‌دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها