عصر خودرو

وزارت خارجه آمریکا:

فقط ۵۰ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده به ایران می‌رسد

عصر بازار- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید تنها ۵۰ میلیارد دلار از ۱۰۰ میلیارد پول بلوکه شده ایرانیان به دولت این کشور می‌رسد و ۵۰ میلیارد بقیه صرف پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مالی بین‌المللی می‌شود.

فقط ۵۰ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده به ایران می‌رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب روشی متفاوت با مقامات ایرانی برای محاسبه پول‌های آزاد شده از محل رفع تحریم‌ها اتخاذ کرد و گفت که فقط 50 میلیارد دلار به ایرانیان خواهد رسید.

    «جان کربی» گفت که از محل رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران، 50 میلیارد دلار از 100 میلیارد پول بلوکه شده ایرانیان آزاد می‌شود و 50 میلیارد دیگر، صرف پرداخت بدهی‌های خارجی و تعهدات ایران به سازمان‌های بین‌المللی می‌شود.

    «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت ایران و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 2 روز پیش گفته بود که در نتیجه اجرای برجام، 100 میلیارد دلار دارایی آزاد می‌شود؛ نوبخت در خصوص نحوه تقسیم این پول گفته بود «در حد شش تا هفت میلیون دلار است، ولی اموال متعلق به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی زیاد می‌باشد.»

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص میزان دقیق پول‌های آزاد شده ایران گفت: «اعتقاد داریم که درکل - همانطور که وزیر کری هم بارها گفته - فقط نصف این پول متعلق به آنهاست که کمی بیش از 50 میلیارد دلار است و بقیه آن صرف (پرداخت) بدهی‌های این کشور به چین و دیگر تعهدات بین المللی می‌شود.»

    سخنگو ادامه داد: «این پول آنهاست و این حقیقت را رد نمی‌کنیم که احتمال دارد بخشی از آن صرف حمایت ایران از تروریسم شود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها